Jump to content

Strømstad Skjærtorsdag..


Anonym

Recommended Posts

er det et sted du neppe vil være skjærtorsdagen, så er det i gjestehavna i Strømstad.:smiley:

 

Hva er grunnen til det?

Det er jo god partystemning på veiene der ihvertfall, vi tenkte å dra noe av den stemningen ned i gjestehavna, og ombord i båten.

Det er jo mange flotte hunkjønn der nede den dagen vet jeg.

Link to post
Share on other sites

Vi tar turen til Strømstad og ankommer gjestehavna lørdag før palmis. Regner med at det er tilstander vi kan leve under før vi drar ut mot Kostersundet for å bli der noen dager. Planene er å gå en tur ned mot Tanumstrand hvis været og fruen føler for det. Blir litt lenge å ligge 9-10 dager i Kostersundet. Har gått til innkjøp av to sammenleggbare sykler slik at vi kan tråkke oss rundt på Nord- og Sydkoster.

 

Skjærtorsdag i gjestehavna føler jeg kan bli i det trangeste laget. Mye fyll og lite båtvett hos enekelte nordbaggar. :headbang:

 

Vi får se etter :sailing: .

 

 

10 dager til utsett! :flag_sw::flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke så opptatt av det for egen del, men dere kan bestille varer via internett fra Systembolaget og få dem levert - i alle fall på ICA syd-koster - på butikken.

 

Dermed slipper man å stå i noen som helst kø.

 

Jeg har ikke registrert noen som har fått forbud mot å sykle på Nord-koster.

 

Jeg har gjort dette selv i mer enn 10 år - jeg har aldri registrert noen innvendinger.

 

Anbefaler en tur til Brevik og kjøp av havkreps fra Kurt.

 

Han pleier å komme inn med ferske kreps omlag kl 13 hver dag - så sant værforholdene tillater det.

 

Så kan dere se hvordan han koker og tørker sjøkrepsen.

 

Et flott skue.

 

Jeg menes som vanlig at det er helligbrøde å unnlate å dra ut til Ursholmen og nyte ferskvannet i brønnen ved kaia.

 

 

 

 

Dersom dere tar med kartet fra Syd-Koster som Lars H. har en flott ordning på - er det greit å seile ut til dette flotte øyriket.

Link to post
Share on other sites

Snakket akkurat med en motorbåtkollega som ligger fast på Nord-Koster hvert år i mange uker. Han hadde aldri hørt om forbud mot å sykle på egne sykler der ute.

 

Var innom hjemmesiden til turistinfoen på Kosterøyene. Står ingenting der heller. Og uansett er det lettere å be om tilgivelse enn tillatelse har jeg erfart. Og det finnes i tillegg en mengde sykler til utleie på Sør-Koster. Syklene vil gi meg en enorm mulighet til å komme rundt på denne trivelige øya. Knær og hofter skulle gjerne vært hatt en hovedservice snart. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Få høre mer om det kartet.....Ligger det tilgjenglig her?

Det er meget spennende at finne på hjemmesiden til trudelutt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring med hvordan det er å være der med båt i påsken?

Har liggi i Strømstad di siste 4-5 åra i gjestehavna ,har blitt mere å mere båter vært år og værre å værre på land . Men siste par åra så har det vært "stengt " med bil i sentrum , noe mindre biler har det vel vært men. Så kommer alle småungane på 15-16 år fra Sandefjord båten dritings å pisser på båten og kaster sneiper . Skal du ligge der gjør som oss , ligg ikke langs veien der alle går . Legg deg litt ut , trafikken er jo mellom ferja og systembolaget . Eller i gjestehavna bortenfor , god påske . Virker som det blir et BP treff i Strømstad iår , vis båt å vær vil ..........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har liggi i Strømstad di siste 4-5 åra i gjestehavna ,har blitt mere å mere båter vært år og værre å værre på land . Men siste par åra så har det vært "stengt " med bil i sentrum , noe mindre biler har det vel vært men. Så kommer alle småungane på 15-16 år fra Sandefjord båten dritings å pisser på båten og kaster sneiper . Skal du ligge der gjør som oss , ligg ikke langs veien der alle går . Legg deg litt ut , trafikken er jo mellom ferja og systembolaget . Eller i gjestehavna bortenfor , god påske . Virker som det blir et BP treff i Strømstad iår , vis båt å vær vil ..........

 

For min del er jo planen å oppleve fyll og spetakkel, så jeg tror nok det er greit å ligge så nære der folka tusler rundt som mulig.

Den første drittungen som pisser på båten eller kaster en sneip på den skal garantert få seg en liten svømmetur.

Link to post
Share on other sites

For min del er jo planen å oppleve fyll og spetakkel, så jeg tror nok det er greit å ligge så nære der folka tusler rundt som mulig.

Den første drittungen som pisser på båten eller kaster en sneip på den skal garantert få seg en liten svømmetur.

På den ene siden ber du om bråk og samtidig er du klar til å bråke selv. Tror nok du skal være rimlio stor for å stå mot en gjeng gutter i rette alderen. Vil ikke være så sikker på hvem som havner i vannet og i hvilken tilstand. men har du helse og båt til å utfordre skjebnen så værsågod...man får det som man henretter seg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...