Jump to content

Må man lufte etter rengjøring av dieselfilter Yanmar


Espen C

Recommended Posts

Nå vet jeg ikke hvilken Yanmar modell du har Espen C.

 

På min LH.STE 96 mod. var det ikke nødvendig å lufte frem til dysene.

Gjorde det den første gangen jeg bytta filter. Senere løsnet jeg på lufte skruen på filteret håndpumpet dieselen frem dit. skrudde igjen og startet opp.

Hadde ikke noe problemer med det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 4 JH 3E 56 hk fra 1998. den har nå 2450 timer.

Skifte av filter gjøres ved å stenge ventil til tanken, skru av, sette in filter, fyller opp rundt filteret med D, og tar en 5 pump på pumpa. så starter den med en gang.

Ingen lufting.

 

Veldig enkelt på en Yanmar.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Motorer med rotorpumpe er selvluftende, dvs. pumpa er selvluftende. Kjennetegnes ved at dyserørene går ut fra enden av pumpa. Det kommer normalt ikke noe luft i dyserørene ved filterbytte/rensing. Så da pumper du fram diesel til dieselpumpa / filteret og åpner en skrue på toppen av filterhuset, for å få ut luften fra filteret. Steng lufteskruen mens du pumper og start opp Dett var dett.... :yesnod: :yesnod:

Redigert av Apollo32 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...