HaHa Startet 19.Mars.2007 Del på Facebook Startet 19.Mars.2007 Mulig det bare er kameraoptikken som fordreier...eller er masten på denne båten i spinkleste laget? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 19.Mars.2007 Del på Facebook Svart 19.Mars.2007 Om masten er spinkel vet jeg ikke, men det ser jo ut som de har brukt store krefter på stramming av akterstag. Det der kan da ikke være den riktige "trimmen"? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Amfea Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Hei. Hunter har en litt spesiell rigg uten akterstag. Masten forbøyes ved hjelp av toppvantene mener jeg. Den er i alle fall ikke spinkel. Mulig de har vært litt ivrige her, men en mail e.l. til forhandler kan sikkert avklare en del. Hunter var en periode min neste drømmebåt, før admiralinnen fikk "overtalt" meg inn i "jerngenuaens" rike. her er en forhandler Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Ask Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Hei På biletet ser det ut som om båten har akterstag. Nye Hunterar har sk Bergstrøm Ridder rigg. Båten vår har det same. Det er umogeleg å bøya masta. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Må da være greiere med jerngenoa ? Mast og motor = dobbel hodepine . Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Ask skrev: På biletet ser det ut som om båten har akterstag. Det er ikke akterstaget, men bomløftet du ser. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mulligan Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Ask skrev: Hei På biletet ser det ut som om båten har akterstag. Nye Hunterar har sk Bergstrøm Ridder rigg. Båten vår har det same. Det er umogeleg å bøya masta. Ask Mnja. Litt uenig med deg Ask. Jeg har også BR rigg. Det er fullt mulig å gi masta prebend. Riktignok ikke så ekstremt som på den viste Hunteren. Da tror jeg ett eller annet hadde gått av. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Det ligger ganske mye bilder av Hunter 240 ute på nettet hvis man søker litt. Av de bildene jeg har sett i farten så har masten/e f.eks denne http://album.sailboatowners.com/detail?photo=4193 en tydelig og markert bøy. Bildet av båten på henger er nok ikke båten som er til salgs på Finn, men et bilde hentet fra nettet! Båten er uten akterstag. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
HaHa Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Den er nok OK. På bilde nr 2 er det det opprullede forseilet som ligger langsmed masten som gir inntrykk av at masten bukter seg. Uansett ser det ikke helt 'riktig ut'. Noen som kjenner til seilegenskapene til Hunter? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Vad gör dom faste stagen för nytte ? som går in i masten ca 2m över dekk? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Undervantene? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 nej dom fastestagen...rustfrie rörstag går in ca 2m över dekk....... vi hade en större Hunter i havna förra säsongen som oxo hade dette......den hade oxo ett klenare maströr(enn normalt)..... lurar på om desse faste stag på noe vis gör att man kan redusere knekklengden när man dimensionerer maströret ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.