Jump to content

Mastebøy

HaHa

Recommended Posts

Om masten er spinkel vet jeg ikke, men det ser jo ut som de har brukt store krefter på stramming av akterstag. Det der kan da ikke være den riktige "trimmen"?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hei.

Hunter har en litt spesiell rigg uten akterstag.

Masten forbøyes ved hjelp av toppvantene mener jeg.

Den er i alle fall ikke spinkel.

Mulig de har vært litt ivrige her, men en mail e.l. til forhandler kan sikkert avklare en del.

Hunter var en periode min neste drømmebåt, før admiralinnen fikk "overtalt" meg inn i "jerngenuaens" rike. :smiley:

her er en forhandler

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Ask skrev:
Hei

På biletet ser det ut som om båten har akterstag. Nye Hunterar har sk Bergstrøm Ridder rigg. Båten vår har det same. Det er umogeleg å bøya masta.

Ask

Mnja. Litt uenig med deg Ask.

Jeg har også BR rigg. Det er fullt mulig å gi masta prebend. Riktignok ikke så ekstremt som på den viste Hunteren. Da tror jeg ett eller annet hadde gått av.

Det ligger ganske mye bilder av Hunter 240 ute på nettet hvis man søker litt. Av de bildene jeg har sett i farten så har masten/e f.eks denne

http://album.sailboatowners.com/detail?photo=4193

en tydelig og markert bøy. Bildet av båten på henger er nok ikke båten som er til salgs på Finn, men et bilde hentet fra nettet! Båten er uten akterstag.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

nej dom fastestagen...rustfrie rörstag går in ca 2m över dekk.......

vi hade en större Hunter i havna förra säsongen som oxo hade dette......den hade oxo ett klenare maströr(enn normalt).....

lurar på om desse faste stag på noe vis gör att man kan redusere knekklengden när man dimensionerer maströret ?

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...