Jump to content

Finnes det deler til eldre Evinrude?


Patnyg

Recommended Posts

Jeg har tenkt og kjøpe meg en motor, har nettopp kjøpt båt uten motor, og må da kjøpe en billig Evinrude v4 90 hk pga penge mangel til en ny en. (Er 17, og går fortsatt på skole)

 

Men uansett, motoren er en 92-93 modell, og det som er kjekt og vite før jeg kjøper er om det finnes deler og få til denne motoren enda? Jeg spør her inne, siden her får man svar på alt fra A til Å.

 

Greit og vite at, går det noe galt, så får jeg ihvertfall deler til å fikse det igjen( siden motoren er over 10 år gammel)

 

Hvordan deler jeg tenker på nå er ikke noe spesifikt, jeg tenker mer generellt på om det i det hele tatt finnes deler. Ligger vel noe på Finn.no og lignende.

 

Haster litt med kjøp av motor nå, vil jo prøve og sjøsette etter påske.

 

På forhånd takk :cheers:

Link to post
Share on other sites

Selv til min 1974 modell finnes det deler, amerikanske motorer er mye bedre på dette enn japanske.

En annen sak er at deler til utenbords generelt er så dyre at det ikke skal mye til før det ikke lønner seg å reparere en gammel motor.

 

Sjekk at det ikke er vann i undervannshus eller sylindere.

Link to post
Share on other sites

Okei. Tusen takk for svar gutter.

 

Nå ble jeg litt mer rolig ang kjøp av denne motoren. Virker ikke som om det skal bli noe problem ang deler.

 

Da kan jeg kjøpe denne motoren, med mindre den har vann i undervannshus eller sylindere.

 

Hvis det er det, burde jeg ikke kjøpe den?

 

Motoren blir solgt i butikk, og de burde vel sjekke eller si ifra om det før de selger også, overhalling eller service?

 

Motoren

Redigert av Patnyg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Okei..

 

Ja, syns det er mye selv, men begynner å bli litt små krise nå, er 17, har tentamner og eksamner og vil veldig gjerne bli ferdig med det meste med båten innen påske.. Så jeg kan sjøsette etter påske. For da begynner skole maset.

 

Men enig med deg Ingar. Det er dyrt..

Det er en butikk som forhandler og selger meg den, så de burde oppgi riktig årstall.

En annen jeg kjenner har samme motor, og den er også samme modell, men han skulle ha 30 for den.

Link to post
Share on other sites

Dersom det er en butikk som selger så kanskje du får etpar måneder garanti, det er fort verdt noen kroner...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skjønner deg riktig så er det en motor hos Gromstad i Kragerø? De har i hvertfall holdt til der i 50 år (lenger tilbake kan jeg ikke huske!) og har hatt Johnson/Evinrude motorer hele tiden. Lenge siden jeg selv har brukt de, men burde være et seriøst firma!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...