Patnyg Startet 20.Mars.2007 Del på Facebook Startet 20.Mars.2007 Jeg har tenkt og kjøpe meg en motor, har nettopp kjøpt båt uten motor, og må da kjøpe en billig Evinrude v4 90 hk pga penge mangel til en ny en. (Er 17, og går fortsatt på skole) Men uansett, motoren er en 92-93 modell, og det som er kjekt og vite før jeg kjøper er om det finnes deler og få til denne motoren enda? Jeg spør her inne, siden her får man svar på alt fra A til Å. Greit og vite at, går det noe galt, så får jeg ihvertfall deler til å fikse det igjen( siden motoren er over 10 år gammel) Hvordan deler jeg tenker på nå er ikke noe spesifikt, jeg tenker mer generellt på om det i det hele tatt finnes deler. Ligger vel noe på Finn.no og lignende. Haster litt med kjøp av motor nå, vil jo prøve og sjøsette etter påske. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 10 år er da ingenting for en motor. Du kan være ganske sikker på at det er deler å oppdrive. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Vel, siden vi skriver 2007 så snakker vi om en motor på 14/15 år da, men fortsatt ikke noe problem! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ingar Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Selv til min 1974 modell finnes det deler, amerikanske motorer er mye bedre på dette enn japanske. En annen sak er at deler til utenbords generelt er så dyre at det ikke skal mye til før det ikke lønner seg å reparere en gammel motor. Sjekk at det ikke er vann i undervannshus eller sylindere. Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 (redigert) Okei. Tusen takk for svar gutter. Nå ble jeg litt mer rolig ang kjøp av denne motoren. Virker ikke som om det skal bli noe problem ang deler. Da kan jeg kjøpe denne motoren, med mindre den har vann i undervannshus eller sylindere. Hvis det er det, burde jeg ikke kjøpe den? Motoren blir solgt i butikk, og de burde vel sjekke eller si ifra om det før de selger også, overhalling eller service? Motoren Redigert 20.Mars.2007 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Eurofritid i Bergen skaffer det meste til denne motoren til greie priser. Og til US-motorer ligger faktisk veldig mye greit tilgjengelig på Ebay, om man gidder å importere sjøl. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Ebay selger litt av hvert ja. Så når eller hvis det oppstår noe problemer med motoren i fremtiden, så vet jeg ihvertfall at jeg kan få tak i utstyr. Men hvis det er vann i undervannshus eller sylindere, burde jeg da droppe kjøpet av motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Kommer an på hva du skal betale for motoren og i hvilken grad du kan reparere selv. Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Jeg skal gi 27 000 for den. Jeg personlig er ingen mekaniker, men har litt peil på det mest generelle. Jeg har Faren min med mye erfaring, og bekjente som kan fikse dette. Så det bør ikke være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Synes 27k hørtes mye ut, men det er sikkert andre her på forumet som vet dette bedre. Det er svært vanlig at motorer er vesentlig eldre enn det selger oppgir, du kan sjekke alder ut fra data som står på en metallplate på motoren. Se link i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Okei.. Ja, syns det er mye selv, men begynner å bli litt små krise nå, er 17, har tentamner og eksamner og vil veldig gjerne bli ferdig med det meste med båten innen påske.. Så jeg kan sjøsette etter påske. For da begynner skole maset. Men enig med deg Ingar. Det er dyrt.. Det er en butikk som forhandler og selger meg den, så de burde oppgi riktig årstall. En annen jeg kjenner har samme motor, og den er også samme modell, men han skulle ha 30 for den. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Dersom det er en butikk som selger så kanskje du får etpar måneder garanti, det er fort verdt noen kroner... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Takk. Det skal jeg høre om. Det tenkte jeg ikke på. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2007 Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Hvis jeg skjønner deg riktig så er det en motor hos Gromstad i Kragerø? De har i hvertfall holdt til der i 50 år (lenger tilbake kan jeg ikke huske!) og har hatt Johnson/Evinrude motorer hele tiden. Lenge siden jeg selv har brukt de, men burde være et seriøst firma! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Patnyg Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 Det er helt korrekt. Det er der jeg har sett motoren. Ja, jeg regner med, og håper på at de er et selvstendig firma. Skal ned til uken og se på motoren. Og evnt, kjøpe. Noe dere syns jeg burde se etter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.