Jump to content

Basis eller total, hva skal jeg velge hos Kystpatruljen?


Astor

Recommended Posts

Jeg sitter med to fine 07-klistremerker fra Kystpatruljen som jeg skal lime på siden av Astor. At disse skal på er en selvfølge. Båten er naken uten.

Problemet er om jeg skal velge BASIS eller TOTAL-pakken. Der er jeg noe i tvil.

 

Egentlig holder vel Basis vil jeg tro. Det som Total gir meg ekstra har jeg neppe bruk for. Mye av det som denne pakken gir meg ekstra er ekstraservice fra land. Nytt i år er også den expresservice som Maritim gir meg. Hva skal jeg med hastepakke derfra? Min gamle Perkins vil vel heller hatt hastepakke fra Universal diesel i Oslo.

 

Det blir nok Basis for Astor i somer, hvis ikke argumenter senere i tråden får meg til å velge Total.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Minner meg litt om veihjelp i "gamle dager", da fikk du ikke hjelp hvis bilen stod i egen hage. Knepet var da å trille, eller dytte, bilen et par hus ned i veien og da fikk man gratis hjelp.

 

Kanskje det samme hos Kystpatruljen, slipp loss og la deg drive litt nedover sundet, ankre opp og ringe nærmeste redningsskøyte?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Husk at er du medlem i KNBF, får du 50,- spenn rabatt på medlemskap. Sto i reklamebunken som lå med plastmappa fra Telenor (VHF Sertifikatet)

 

I kystpatruljen eller Sjøassitanse?

 

Viste ikke at Kystpatruljen hadde begynt med basis/ total opplegg før jeg snakket med madammen på telefon for en liten time siden. Ble basis på meg også. muligheten for at det plutslig oppstår en lekasje hvor lensehjelp er nødvendig når du ligger ved kai anser jeg som liten. Hvis så skulle skje så kan jeg vel alltids betale den regningen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp betalt for "total" - ikke først og fremst fordi jeg tror jeg vil trenge hjelp i hjemmehavna eller annen havn skøytene ikke dekker, men det er jo en anledning til å vise at en setter pris på Redningsselskapet - tross alt?

 

De 245 kr. ekstra betyr ikke så mye i forhold til hva denne moroa ellers koster i løpet av en sesong, men hvis mange velger å betalt litt ekstra kan det bety mye for dem som drifter redningsskøytene...

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp betalt for "total" - ikke først og fremst fordi jeg tror jeg vil trenge hjelp i hjemmehavna eller annen havn skøytene ikke dekker, men det er jo en anledning til å vise at en setter pris på Redningsselskapet - tross alt?

 

De 245 kr. ekstra betyr ikke så mye i forhold til hva denne moroa ellers koster i løpet av en sesong, men hvis mange velger å betalt litt ekstra kan det bety mye for dem som drifter redningsskøytene...

 

Sponsa de jo nettopp med et par hudrelapper på lotteriet de hadde så jeg har ikke dårlig samvittighet :rolleyes:

Jeg vinner nemlig aldri :cryin:

Link to post
Share on other sites

Da jeg bruker båten hele året rundt velger jeg totalpakke. Ikke fordi jeg trenger det men også for støtte til redningsselskapet. En to - tre hundre kroner fra eller til betyr ikke så mye hvis en ser hvor mye penger en bruker på fullstendig unyttige ting som en tror en kan få bruk for en dag. Duppeditter her og duppeditter der........... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Er det noe som har erfaring med hvor lang tid Redningselskapet bruker på å sende ut medlemsinformasjon ? Meldte meg inn for over 2 uker siden (via nettsidene deres). Men har foreløpig ikke engang fått faktura på medlemskapet.

 

De sender ut til gml. medlemer i disse dager, så det kommer nok, info, klistermerke og faktura kommer i samme forsendelse

Link to post
Share on other sites

De 245 kr. ekstra betyr ikke så mye i forhold til hva denne moroa ellers koster i løpet av en sesong...

 

 

En to - tre hundre kroner fra eller til betyr ikke så mye hvis en ser hvor mye penger en bruker på fullstendig unyttige ting...

 

Nja, tar du den så tar du den den au? Skal like å se at vi sier det samme nå når det nærmer seg selvangivelsestid? Personlig synes jeg at hver eneste krone som går ut av min lommebok er å anse som tyveri, dog med noen få unntak og hvilke disse er holder jeg for meg selv! :smiley:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp betalt for "total" - ikke først og fremst fordi jeg tror jeg vil trenge hjelp i hjemmehavna eller annen havn skøytene ikke dekker, men det er jo en anledning til å vise at en setter pris på Redningsselskapet - tross alt?

 

De 245 kr. ekstra betyr ikke så mye i forhold til hva denne moroa ellers koster i løpet av en sesong, men hvis mange velger å betalt litt ekstra kan det bety mye for dem som drifter redningsskøytene...

 

 

Er usikker på hvor mye man sponser Redningsselskapet med å velge Total-pakken.

 

Sakte finlesing av infoen fra NSSR sier meg at "havneservice" i Totalpakken til kr. 245,- ekstra

i sin helhet er betjent og utført av Falck og ikke NSSR.

Da er jeg noe i tvil om hvor pengene egentlig havner dersom hensikten er å støtte NSSR.

Falck står sikkert ikke på pinne for NSSR uten å ta betalt for dette,

så dette tror jeg ikke at jeg sponser :nonod:

 

For meg er det litt hypotetisk å forlise i fortøyningene,

og ligger jeg først landfast er jeg normalt ganske selvhjulpen.

Skulle situasjonen alikevel være fullstendig håpløs,

velger jeg heller å sette meg på toppen og speide etter en

nabobåt med BP-vimpel og større verktøykasse enn meg :wink:

 

Jeg foreslår derfor istedet Basis-pakken kr 550,-

+ en postgiroblankett uavkortet og direkte til NSSR på kr. 245,- = kr. 795,- :yesnod:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var på messa på søndag, stakk en tur bortom standen til Redningsselskapet for å prate litt. Hadde med meg en kamerat som jeg hadde tengt å verve inn i NSSR kystpatrulje. Vi ordnet alt der og da og kompisen gikk for totalpakken, så da kan vell ikke jeg være noe dårligere.Selv har jeg vært medlem i kystpatruljen i sikkert 20 år nå uten å ha brukt dem. Tokk ut vervepremie der og da i form av en skipsbag og en revidert utgave av den gule havneboka, som var blit litt tykkere. De nevnte foresten at det skulle komme ny bok til neste år.

Melte også datra mi inn i Eliasklubben så nå er jeg oppe i 970.-kr i året til selskapet. Håper noe går til redning og ikke bare til paraplyer.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...