Fusebox Startet 21.Mars.2007 Del på Facebook Startet 21.Mars.2007 Hei. Jeg har jaktet desperat etter denne mutteren i flere dager. Peugeot trekker på skuldrene og henviser meg til Veteran klubben for Peugeot 504, som har denne motoren installert (blant andre). Google har heller ikke så mye å bidra med. Problemet er mutteren til veiva, som låser reimhjulet på denne. Den er Ø23 med 1.5 stigning. Denne finnes ikke i industriell sammenheng lenger, kun 22 og 24. Begynner nå å vurdere å få laget en mutter, på en eller annen måte, men det blir sikkert ikke billig antar jeg... Er det noen som kan hjelpe, eller har tips til løsning ? På forhånd takk. Mvh, Are Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Det finnes endel MD21/32 delemotorer omkring, den mutteren er sikkert ikke av det som går først. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Jeg tror MD21 motoren, også Sabb Vetus varianten, har en bolt inn i veiva istedet for mutter. Har funnet bilder av veiva på nettet, og det ser ut som det er bolt som passer der. /Are Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Sjekk disse FINN-kodene; 9208681, 8984217, 9483603 Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 (redigert) Sjekk disse FINN-kodene; 9208681, 8984217, 9483603 Motorene sjekket. Lite ny info eller hjelp der... MEN Jeg tok en siste sjekk på google, med "md21a crankshaft" og fant www.marinepartsexpress.com. Bra. Så finner jeg en tegning av veiva, og der er den tegnet likt som på min XDP 4.90. Sjekket med Holmen Slipp, og joda, mutteren kan skaffes ! Bare prisen var litt stiv... 240,- for en mutter !!! Men, mye bedre enn å kaste motoren. Takk for "sparket" /Are Redigert 21.Mars.2007 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Bra det vart ordnings, ja det koster å ha gml. Indenor, har selv en nyoverhalt XDP 6/90 Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 (redigert) Hmmm, tittet litt på tegningen og ser at alt kanskje ikke er helt bra likevel. Er det noen som kan verifisere hva dette egentlig er : Se LINK Veiva er grei, men det rare er den bolten (36) med "spacer sleeve" (37) som liksom skal settes inn der (i eller gjennom mutteren (24), ifølge lede-streken. Veiva ser svært lik ut som min, med de to "styreknottene" (21) på enden, innerste for register tannhjulet (22), og den ytterste for reimhjulet (23). Men hvor i huleste skal bolten da gå, da ? Noen som vet noe jeg IKKE vet ? Veeel, akkurat det kan vel hende , men i denne sammenheng ? /Are Redigert 21.Mars.2007 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Har sett tegn5ngen, kan veiva finnes i 2 utførelser, enten bolt eller mutter??? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Bolten går nok inni mutteren ved montering av ekstra reimhjul, verkstedhåndboka min ligger i båten, så jeg kan sjekke dette i morgen (boka omfatter MD 21/32) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Har sett tegn5ngen, kan veiva finnes i 2 utførelser, enten bolt eller mutter??? Det ser ut som om den kommer i to varianter, ja. For Sabb så brukes med bolt, mens PSA/Indenor (bil varianten) bruker mutter Bolten går nok inni mutteren ved montering av ekstra reimhjul, verkstedhåndboka min ligger i båten, så jeg kan sjekke dette i morgen (boka omfatter MD 21/32) Flott, blir spennende å se hvordan det henger i hop :-) Skal også ringe VP igjen i morgen og høre om noen kjenner til mutter dimensjonen. Det er mulig at mutteren sitter som mellomledd mellom aksel og bolt. Takknemlig for all hjelp /Are Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Nummer 26,27,36,37 er nok som Horg sier for et ekstra PTO reimhjul-kit for f.eks reimdreven hydraulikkpumpe ol. ekstrautstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 MD21/32 verkstedmanualen ligger i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 (redigert) MD21/32 verkstedmanualen ligger i dokumentarkivet. Det gjorde den, ja. Takk for tipset. Det ser ut som om det er mutter der også, så i morgen blir det vel å bestille den opp tenker jeg :-) Har fått sveiset den gamle mutteren, men det så ikke pent ut. [redigert bort] /Are Redigert 22.Mars.2007 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.