lars jørgen Startet 21.Mars.2007 Del på Facebook Startet 21.Mars.2007 jeg har kjøpt meg en citroen 1.9td som jeg skal ha i min mahogney plattgatter. motoren er liten å net på ca 100 gamp. lurte på om det var noen som har no greie på marinisering av disse???? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Hær kan du iallefal se hva jeg gjør med min Iveco 2,5 td Jeg så på en citroen motor til å begynne med men det som virket vanskelig på meg på den var vel manifoilen og turboens plassering. Hjernescellene forsvinenr fort men mener at den kom veldig langt ned, noe som av en eller annen grunn var ukurant Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
lars jørgen Svart 23.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 ja så at det ble problematisk ved manifollene, regner med a lage ny eksos manifold, vannavkjølt så klart, og dermed plasere turboen på enden slik det er på vår td70 maskin. det var noe jeg lurte på, noen som har noe å si så kom med det;P trenger råd og tips Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
classic fiberglass Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Nr 2 bilen er en Citroen ZX Advantage med 1.9TD, fin motor 90 hk sprek, lykke til med marinisering Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Det der er flotte motorer, i alle fall i bil. Litt merkelig at der ikke finnes ferdig mariniseringsutstyr tilgjengelig. Kunne jeg velge fritt blandt Citroen/Indenor motorer ville valget falt på 2.5TD fra XM. Denne har balanseaksler, sprek som fy, maler som en katt og varer lenge. Ser fram til bilder o.a. mens prosjektet skrider fram. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
lars jørgen Svart 24.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 håper den motooren er bra, høres sånn ut. bilder av båt å motor kommer ettervert som jeg får somla meg til det. holder på med henger til båten nå slik at jeg får den ut i sola når jeg jobber med den;P Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smaapala Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Hei Mener å ha hørt at Citroen i enkelte biler bruker Paugot motorer. Kan denne ha en bror? Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
horg Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 HeiMener å ha hørt at Citroen i enkelte biler bruker Paugot motorer. Kan denne ha en bror? Hilsen Smaapala Begge tilhører vel franske PSA Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Nå har ikke jeg begrep om denne motoren , men skal du marinisere en motor uten å finne opp krutte på nytt så er det noe ting som bør ligge til rette før du setter i gang og bruker en masse penger 1 . Har motoren sumpen bak ved svinghjulet ? Har du ikke det kan du miste oljetrykket . 2. Har du innsug og eksos på hver sin side av toppen ? Det er mye jobb og bygge en eksosmanifoil nå innsuget er på samme side. 3. Når du har en turbo som er men å brukes i bil så blir denne rimelig varm ? Husk brannfaren med varme motordeler . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 2.Har du innsug og eksos på hver sin side av toppen ? Det er mye jobb og bygge en eksosmanifoil nå innsuget er på samme side. Hos meg var det på samme side og det medførte ikke problemer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Hos meg var det på samme side og det medførte ikke problemer Bare litt ekstra tenking Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lars jørgen Svart 25.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 når du mener stumpen bak svinghjulet, mener du da svinghjulskåpe. i tilfelle har jeg kappet den av girkassa og dreid en rong med gearets fester på, begge manifoldene sitter på samme side, men det skal ikkee skape noe proplem. turboen blir plassert på en slik måte at den står godt utenfor rekkevidde av sidene på motorkassa Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lars jørgen Svart 25.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 takker for råd og tips kom med flere Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Naurstad Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 når du mener stumpen bak svinghjulet, mener du da svinghjulskåpe. i tilfelle har jeg kappet den av girkassa og dreid en rong med gearets fester på, begge manifoldene sitter på samme side, men det skal ikkee skape noe proplem. turboen blir plassert på en slik måte at den står godt utenfor rekkevidde av sidene på motorkassa Det var ikke stumpen, men sumpen han spurte om. Det er bunnpannen hvor silen for oljeoppsuget sitter. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Bare litt ekstra tenking Stemmer det power, jeg trodde ikke det skulle gå da jeg så på det første gangnen. Sveiseren sa dette fikser vi men vet ikke om jeg helt trodde det da heller. Men det viste seg jo å være kjempe lett Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.