Jump to content

minus 8 fotvirus!


Majali

Recommended Posts

Hei igjen båtvenner, da er det vel min fritid bestemt i et par år....

dsn-cbxe3.jpg

 

Jeg falt for denne 15 fot lange vakre jenteungen., (kan vel knappest kalles en dame?) ser jo litt overmodig ut?, iallefall med tanke på at planen er en liten v8... eller kanskje en mercruiser v6èr...

 

Uansett må jeg ha to rekker med sylindre for å oppnå den ultimate lyden!

 

Hun er kontruert for plywood, men jeg tror jeg enten kaldbaker eller strip planker... )kanskje divynicell....??)

Vet ikke enda. Er moden for forslag!!!

 

Fordelen med denne størrelsen er at jeg da kon bygge hjemme i garasjen og beholde verkstedet til verksted!! og jeg kan få noe erfaring før drømmen om en større båt skal realiseres!!

 

jeg ser for meg bleike (det bør det jo være med den bunnformen...) solnedgang og tusle innover til brygga en lørdagskveld, med kona ved siden!! en god motivasjonsfaktor!

 

Hilsen en litt utålmodig erik

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Fytti rakkern, tøft, tøft og atter tøft. Håper du holder os oppdatert under byggingen kunne godt tenkt meg å bygge noe slik til guttungens 16 årsdag. Har da heldigvis 9 år på meg.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

ÅÅÅÅ, fyttirakkern!!!

 

Synes jeg formelig hører den motorlyden. :cool:

 

Regner med at det følger med sixpence og kjørehansker i det byggesettet? :lol:

Ser frem til god og fyldig dekning til prosjekttråd.

 

Jeg tror jeg ville kaldbakt denne, men som du sier så har du flere alternativer.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

hei igjen,

:smiley:

 

Joda, det blir en tråd når det kommer i gang!!!vær trygg, det er jo noe av gleden..

Mye av inspirasjon og kunnskap blir jo hentet her på BP. :yesnod:

 

Tøft ja! helt rått design spør du meg, :-)

 

Joda, det er en Glen-L som du så korrekt påpekte ok67! det står mellom denne og en 17 foter. men er vel havnet på denne.

 

Sixpence og hansker? ja det sjønner jeg jo at bare må ligge klar sammen med vestene! :wink: og lyden ja, sukk har alltid drømt om en åtter uten dempere! rett og slett vakkert!

 

Langt "panser" er jo liksom noe av poenget! og med sine 15 fot er det ikke så uoverkommelig leng å se uansett! :wink:

Red: en corvette som trekkvogn hadde vært det ultimate!!! ååå...nå fikk jeg plutselig behov for noen ekstra penger til ny bil!!!

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei Erik !

 

Hva skjera?? Har du solgt Majali?? og hva sier kona??

Og hva i allverden ble det av din (hemmelige våte drøm) om båt med strippestang??

 

(Kult prosjekt forresten! ) Gledermeg til å se den ferdig. Blir den like bra som Majali blir den vel utsillt i stua? :)

 

Ha en fin kveld

 

Trygve og Cecilie

 

P.s. nå får du snart se å komme innover en tur

Link to post
Share on other sites

Hei Trygve og Cecilie!

Neida Majali er ikke solgt og skal vel ikke selges enda heller.. (tror jeg....)

men hvis hun blir solgt, kan det nok bli en slik pinnebåt med "strippestang" ja.

Derfor er det viktig denne blir klar, slik at behovet for en godlyd fra en bensinmotor er ivaretatt!!!

 

Ok67: det er jo en slik ja... men jeg likte ikke farger/finish på denne. men fartsfylt bilde er det!!!

jeg er så syk etter å få noen tegninger!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Red: en corvette som trekkvogn hadde vært det ultimate!!! ååå...nå fikk jeg plutselig behov for noen ekstra penger til ny bil!!!

 

C4-modellen av Corvette får du vel ikke godkjent med mer enn ca 700kg tilhenger tror jeg, og da med brems. (Nye "egget", som i campingvogna går akkurat i den lille utgaven)

De andre modellene er det vanskelig å få godkjent med tilhengerfeste her i landet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...