Jump to content

Utrolig Rååå film.... ( fiskebåt i høy sjø)


Ficher

Recommended Posts

Ojj..glad jeg ikke var skipper ombord der.

 

Noen som kan anslå bølgehøyde der?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Sann fiskebåt-historie - hørte den fra en av mannskapet:

 

En fiskebåt fikk utrolig mye Tobis, og dro ombord en god del mer enn båten kunne laste etter forskriftene.

På vei inn til en større Norsk fiskerihavn kalte de opp noen andre fiskebåter for å laste over noe av fangsten, de ville ikke komme inn med den grassate overlasten de hadde.

Da de slakker på farta for å vente på de andre synker forskipet - båten er på vei til bunns.

De slår full bakk, og båten blir stående slik med baugen under i to timer før havet 'slipper' den og baugen drar seg opp igjen.

 

Ho-hum...

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Poseidon viste til denne på kurset nå i kveld, men når jeg forsøker å se på den får jeg beskjed om at den ikke lenger er tilgjengelig. Noen som har gode tips til hvor jeg får se den (håper da ikke en beskrivelse av denne videoen inngår som del av noen av spørsmålene til eksamen i morgen....)

Laholm

Link to post
Share on other sites

For dere som er interessert i fiskebåter og bilder av båter i høy sjø.

Ta en kikk på www.fiskerimedia.no

 

"Gutta boys" som var vest for Irland på kolmule fiske for litt over en uke siden hadde opp til 25 meter bølger ute på havet. Når selv garvede fiskere kommenterer bølgehøyde og sjøgang, så .. ja da er det virkelig mye bølger.. Normalt sett kommer de kanskje hjem med noen knuste glugger i skuta av sjøen og sier at "da va no ikkje så verst ver utpå"

 

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

Hei.. Da rederen av fiskebåten ikke tolererte videoklippet som lå inne på youtube så måtte det desverre fjernes sies det.

Og til alle de useriøse kommentarene som ligger her, dette er en fullt forsvarlig seilas der skipperen overhodet ikke er i tvil om hva han skal gjøre til enhver tid. Slike seilaser forekommer ofte på denne årstiden, da naturkreftene kan være på sitt værste.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Ojj..glad jeg ikke var skipper ombord der.

 

Noen som kan anslå bølgehøyde der?

 

Noen har tydeligvis ikke sett hele filmen? :lol: I slutten står det jo at bølgene var 10 - 15 meter høye.

 

Se hele neste gang vikers selvom det ble litt ensformig :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...