Viksund Bravo Startet 21.Mars.2007 Del på Facebook Startet 21.Mars.2007 Vurderer å kjøpe halvfabrikat, nytt eller påbegynnt prosjekt. Kan jeg "overta" 5-års regelen ved å kjøpe et uferdig prosjekt for på den måten å slippe kostnader og krav i forb. med CE-godkjenningen?? Hva er konsekvensen av å kjøpe/selge en ikke CE-godkjent halvfabrikat, dersom den likevel er forsikret? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Sydvesten Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Nå er det vel slik at halvfabrikat ikke er unntatt regelen om CE merking, så i denne sammenhengen så spiller dette liten rolle... båten skal CE merkes. Det ble vistnok gitt noen amnesti regler fra Sjøfartsdirektoratet for ett år siden eller så i forbindelse med halvfabrikater og CE merking, men jeg tror ikke dette amnestiet fortsatt gjelder.. 5 årsregelen gjerlder kun for selvbygde båter og ikke halvfabrikater... dette betyr at du nok måha gjort det aller meste selv, inkl. skorget Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
static Svart 21.Mars.2007 Del på Facebook Svart 21.Mars.2007 Alt skal jo CE-merkes i disse dager. Derfor ville jeg kjøpt et halvfabrikat hvor produsenten selv godkjenner båtene. Dvs at de kommer å godkjenner båten når du er ferdig med den...hvis du har gjort alt riktig da... Det er jo også mulig å kjøpe et halvfabrikat såpass ferdig at leverandøren kan CE-merke den før du får den levert. Mener å ha hørt at blant annet Seaco selger CE-merkede halvfabrikater... Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 22.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Men hva med å overta et prosjekt fra en som har gitt opp, før 5 år er gått, og ikke ferdigstillt båten? Hvordan går man frem da? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.