Jump to content

With 1968, tips om oppussing?


With68

Recommended Posts

Hei

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min nyinnkjøpte With mahogni. Jeg er fersk i båtpusserfaget og kommer nok derfor til å trenge noen råd etter hvert som problemene kommer fram. For tiden driver jeg med et oppussingsprosjekt i huset, så jeg regner med det kommer til å ta litt tid før jeg får båten på vannet.

 

1.jpg

Jeg har tenkt å bytte ut aluminiumsplata bak, eventuelt snu den slik at tråkkmønsteret ikke synes.

 

3.jpg

 

 

5.jpg

Ikke så lett å se av bildene kanskje, men det er noe som må fikses både her og der...

 

6.jpg

Planen er å skrape vekk malingen i bunnen for så å sause den inn med D1 olje..

 

I tillegg til å pusse den ned og olje den på nytt må jeg bytte ut noen ruter som er sprukket og trekke om putene til stolene og benken bak.

 

Er det noen som hvert hvor en kan få den billigste ovatrolen i grenlandsområde?

 

Rundt vinduene er det hvite gummilister, går det an å få tak i nye slike og hvor?

 

Håper dere erfarne båtfolk vil hjelpe til med råd underveis :smiley:

 

Hilsen Hans

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Status

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av mitt noe langsome prosjekt :smiley:

 

img_9697.jpg

 

 

img_9698.jpg

 

 

Som dere ser har jeg skrapet ned skroget og mettet det med D1 olje. Jeg har tatt på olje under vannlinjen også der bunstoffet var løst nok til at jeg fikk det av. Her må jeg vel slipe vekk oljen på overflaten før jeg tar på bunnstoff. Må jeg ta på en Primer før jeg tar på bunstoff?

 

Jeg prøver også å fjerne malingen i bunnen invendig for å mette med olje fra innsiden. Her er det malt med en Seajet Primer som er et helvete å få av :headbang: Vurderer å prøve med båndsliper, er det noen som har noen erfaringer?

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei

 

Tenkte jeg skulle legge inn et par bilder, nå som jeg endelig har fått båten på vannet :flag:

Jeg har hatt den ute i hele sommer og den har fungert ganske greit. Noen problemer var det riktignok med motoren, der gir overføringen hoppet av inne i stammen. Motoren er nok også for liten for båten. Jeg har derfor en 40-50 hk Johnson på ønskelisten til neste sesong :smiley:

 

Hilsen Hans

 

 

dsc00200.jpg

 

dsc00199.jpg

Link to post
Share on other sites

Har vært 3 personer + hund, og ikke noe problemer med å plane. Den har jo ingen planingsterskel, så den bare sklir oppi plan

 

Den 40 hester'n jeg har er fra 72, den gang de målte effekt på veivaksel, ikke propell. Så den er nok ikke mer enn 35 hk (Mercury solgte denne som 35 hk fra 198x engang)

Redigert av fredivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...