Jump to content

Båtmessa i Sandnessjøen 4-6 mai 2007


skibsplast ohoi

Recommended Posts

Jeg ser at de har begynt å markedsføre årets båtmesse i Sandnessjøen.

Jeg har i flere år tenkt å ta turen, men av en eller annen grunn har det ikke blitt noe av. I fjor mener jeg det ble satt opp egen hurtigbåt fra brønnøysund til messa.

I år har jeg tenkt å legge litt press på meg selv slik at jeg kommer meg dit. Derfor har jeg lovt ungene en tur med hurtigbåten kombinert med messebesøk. Så da håper jeg det blir satt opp hurtigbåt i år også, for skal jeg bruke den ordinære ruta blir det ikke stort med tid til messebesøk.

Men før jeg legger alt for store planer, er det noen som har hvert på tidligere messer, og som har noe å si om opplegget

Er det hverdt turen?

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært på denne messa siden den startet opp, kanskje med unntak av en gang da jeg var ute på reise.

Størrelsen på messa (dvs. båter og stands) har tullet på seg. Rekordmange båter av forskjellige størrelser og typer i fjor: NB (nå endret navn); Viksund; Viknes og flere (husker ikke). Fra de minste jollene og til de største på kanskje 40 fot, og priser deretter. I tillegg var det i fjor en "bruktbrygge", hvor jeg fikk solgt min Carat 7400 fort og greit.

 

Messa inneholder det meste som hører til båtlivet (båter, motorer, elektronisk utstyr osv. osv.). Båtene er utstilt ute - og de fleste ligger ved kai. Så for å bli en vellykket utstilling/messe, er været viktig selvfølgelig. De to siste årene har det vært flott vær og en "folkefest" som man skal lete lenge etter, i alle fall i Sandnessjøen. Kan anbefales, så håper vi på godt vær i år også.

 

Jeg henger på et par bilder fra messa 2005 og fra messa i fjor.

 

Kl 19:15: Ser at bildene ble litt kornete. Prøver å legge inn det nederste på nytt. (Må prøve og feile for å lære). Ser på forhåndsvisning at det ikke ble noe bedre. Så da blir det slik denne gang.

 

Baatmessa_2005.jpg

 

Baatmessen_2006.JPG.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da var vi endelig ferdig med å rigge den nye Bavaria 44 Vision for helgas begivenhet i Sandnessjøen, så i morgen klokka 10.00 legger vi kursen sørover fra Lofoten :sailing:

Gleder meg til dette gitt :smiley: , er meldt Nord-Vestlig frisk bris så da blir det seiling og :sailing::smiley:

 

Kanskje vi snakkes der ?? :cheers:

Link to post
Share on other sites

Har planlagt en skikkelig båtdag på lørdag 5. Mai :flag:

Vi kommer med hurtigbåten fra Brønnøysund litt over kl 10, så er det båtmesse for alle penga, til vi hopper på hurtigruta Finnmarken som returnerer fra Sandnessjøen kl 14.45.

Blir ikke all verdens tid å gå på messa, men jeg tror ungene ser mest fram til å få reise "kollektivt" :cool::lol:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Da var vi endelig ferdig med å rigge den nye Bavaria 44 Vision for helgas begivenhet i Sandnessjøen, så i morgen klokka 10.00 legger vi kursen sørover fra Lofoten :sailing:

Gleder meg til dette gitt :smiley: , er meldt Nord-Vestlig frisk bris så da blir det seiling og :sailing::smiley:

 

Kanskje vi snakkes der ?? :cheers:

 

 

Har planlagt en skikkelig båtdag på lørdag 5. Mai :flag:

Vi kommer med hurtigbåten fra Brønnøysund litt over kl 10, så er det båtmesse for alle penga, til vi hopper på hurtigruta Finnmarken som returnerer fra Sandnessjøen kl 14.45.

Blir ikke all verdens tid å gå på messa, men jeg tror ungene ser mest fram til å få reise "kollektivt" :cool::lol:

 

Her skulle vi tydeligvis ha hatt baatplassen caps eller lignende slik at vi har "funnet" hverandre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Du sier noe der. Kansje vi skulle forsøke et lite Båtplassen treff på lørdag. Regner med at det er forsent å på skaffet seg en caps til vi reiser på fredag. Men en Bavaria 44 skulle det være mulig å finne.

Er det noen flere Båtplassen medlemmer som skal på messa :flag:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Ja vi kunne kanskje møtes på Sjøboden kl. 1200 for en kopp kaffe eller pils :yesnod: Eller Herr Petter heter det vel nå

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

DA har vi (vi = Jobben v/ Sørra Bygg AS) startet arbeidet med å sette opp teltet. Fått litt pepper idag da jeg satte igeng arbeidet før avtalt tid om stenging av parkeringsplassen. Skulle vist ikke startet før 1600. Er det messe så er det ¨messe :rolleyes:

 

baatmesse_jpg.jpg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Her er båtene begynt å komme

 

baater_paa_plass.jpg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Det virker som om båtmessa ryker i år også :headbang::headbang::headbang: Minstejenta har underholdt med :puke: i natt. Håper dere alle får ei fin messe, og at vi kan ta et treff ved en senere anledning. Legg gjerne ut flere bilder

red. For et innlegg å få en ekstra stripe på :cryin:

Redigert av skibsplast ohoi (see edit history)

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Ynd med messa men gratulere med stripe :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Blir en tur på messa imorgen. Hadde tenkt å seile nedover, men dropper kanskje den planen - har demontert alle tredører/luker (!). De ligger hos glassmester som mal for nye i lexan

 

da blir det nok bil og kaffe framfor båt og whisky :nonod:

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Kanskje det er greit med bil(?). Har vært i båthavna noen timer i dag (fått båten på land, spylt). Svært mange gjestebåter og det begynner å bli trangt om plassen ved gjestebrygga. Vi har imidlertid folk som anviser plass i ledige båser.

"Christian Radich" var innom Sandnessjøen i dag. Trodde den skulle på besøk i forb. med messen, og bli liggende et par dager. Kanskje med anledning til å ta seg en tur ombord, men de var desverre bare innom en snartur.

Desverre er ikke været blitt som håpet (så langt), men gjestene i båthavna hadde det visst koselig likevel.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har vært på messa i dag(4/5). Unormalt surt og kaldt da det bruker å være sol og varmt når det er messe i S-sjøen. Men dog, det er absolutt anbefalt å ta en tur dit for dem som har anledning til det. Det begynner å bli seriøse størrelser på disse messene, og salget går etter sigende strålende. God tur... :sailing:

Redigert av arnulfs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

"Rapport" fra båtmessa lørdag 5.5:

 

Fortsatt surt og kaldt. Ca 6-7 grader, noe bedre da vi fikk se solen i formiddag. Så kom regnet i 13:30-tiden. Men noe lettere etter hvert utpå ettermiddagen.

 

Her er noen bilder:

 

Ingen ledinge plasser ved gjestebrygga til Sandnessjøen Båtforening

baatmessa_2007__gjestebrygga.jpg

 

Harstad Marinas "stand", fra v. Viksund; Ardea (NB) og Viknes:

baatmessa_2007__harstad_marina.jpg

 

Seilbåter var det også plass til:

baatmessa_2007__seilbaater.jpg

 

Barna fikk seg også en prøvetur:

baatmessa_2007__elias.jpg

 

De fikk liv i denne 3,5 HK Sleipner. Litt artig. Vi hadde en slik i båten vår da jeg var liten.

baatmessa_2007__sleipner_35_hk.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...