Kodvaag Svart 23.November.2008 Del på Facebook Svart 23.November.2008 http://www.marinesentret.com/ Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Hydrox Svart 24.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2008 Det er også mulig å bruke stylingfilm som selges hos bilstylingfirmaer. Men pass nå på å ikke bruke carbonfinnish på dashbordet i en snekke, det bør passe inn... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 mente prisen var ca 350kr for en plate på 60x80cm. Har en stående tror eg, dersom du ikkje får tak i... Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Du misforstår! Det øverste fine bildet er "før" bilde. Alt på dashbordet er nå demontert, og jeg trenger forslag til type plater jeg skal kle inne dashbordet med. Det "stygge" bildet er fra båten ble totalrenovert året før. Nå skal jeg montere hydraulisk styring, flytte rattet lenger opp (der hvor dashbordet er skrått) og flytte yanmarpanelet vekk, eventuelt splitte det opp. Billig teleflexstyring og knaggratt kommer snart til salgs! Nei! jeg misforstår ikke! Jeg mente det bildet da når hele sk****n hvar revet opp!!! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
kuran Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Er det mulig og forme de nøtetre platene[bøye de litt)? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 ja, det går, men ikke sy mye.... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 (redigert) Løfter denne koseligge tråden litt Lagde nytt instrumentpanel til snekka i sommer, ikke største prosjektet, men jeg kan no dele det med dere selvom Her er gammle instrumentplaten. Koblet vekk alle gammle instrumenter, og tok platen med meg opp i garasjen. Gammle platen, og ''nye'' Yanmar instrumenter. Saget ut en ny plate med like mål som den gammle. Nå er alle hull skjært ut, og det er klart for montering av instrumenter På plass! Begynner og se bra ut, men mangler en del vippebrytere. Tilbake i garasjen: Borret hull til 4 nye vippebrytere: Ganske fornøyd! Enkelt og greit Mangler litt lakk, men det får jeg ta våren Redigert 13.Februar.2011 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Kodvaag Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Nå er det min tur å lage nytt dashbord. Jeg har hatt det slik i sommer: Nå skal jeg installere hydraulisk styring med dette rattet: Får vel legge ut et bilde til, siden jeg har lagt ut "før" bilde allerede. Sånn ble det: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
S/Y Ørnen Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Takker for fine tips, jeg skal i gang med nytt instrumentpanel når det blir varmere i været :-) Men jeg lurer på en ting, jeg skal lage ny kabelstokk til instrumentene også, avstand mellom motor og panel er ca 6 m, holder det det med 1.5 mm kabler, det er 12V anlegg, eller skal jeg bruke 2.5 mm? Også takknemlig for tips om multikontakt som tåler maritimt miljø. :-) Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Kan jo legge ut noen bilder jeg også, er ikke ferdig enda men ser nå sån ca vordan det blir. Vil komme flere bilder i prosjekt tråden min :) Hebbelille sitt Draco 1700TL prosjekt Prøver med litt bilder også gammelt dashbord, forsåvidt ok men litt dårlig finish igang med nytt i teak saget ut ny design og bruker den utskjærte delen til instr her med filt og skai og på blass i båten måtte gjøre noe på siden da her mange hull så slik ble det har enda endel igjen Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Øyvind Kvammen Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Dette så jo knall ut, og ligner litt på hvordan jeg må gjøre d på min Bayliner 2755 fra 1992 :)Kan du forklare litt hvordan du fikk til så fine overganger og hav du brukte for å få den hvite finishen?! Sitér dette innlegget Link to post
Dorris24 Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Når dere bruker finer plater, hva beiser dere med for å få rette fargen? eller brukere dere kun teak finer? Sitér dette innlegget Link to post
NordWest_900 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Her var det mye snax! Fine bilder og mange fine tips! dette liker vi! driver og spekulerer i og gjøre det samme! og med disse innleggen så er vi nermere målet! Takk for fine tips! Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Øyvind Kvammen, se i prosjekt tråden min :) der har jeg forklart lit hvordan eg har gjort dette. får å få den Hvite finishen er etter lakering mad biltema sin hvite motrorlakk. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.