Jump to content

Konvertering fra VP 7,4GL bensin til VP diesel.

ThomasS

Recommended Posts

Hei

Har en 7,4GL bensiner jeg lurer på å bytte ut med en VP diesel. Jeg lurer på er hvilken Volvo Penta motorer drevet mitt, AQ DP-S, kan brukes sammen med?

En 7,4 L bensiner går med mye høyere omdreining enn en dieselmotor og derfor er utvekslingen på drevet mest sannsynlig feil. Dette kan av og til kompenseres med større propell, men jeg vil anbefale deg å selge både motor og drev samlet og kjøpe dieselmotor med riktig utveksling på drev.

Har gjort samme jobben selv og det funket ikke med drevet som fulgte bensinmotoren og derfor måtte jeg skru ut igjen både motor og drev , men var heldig og fikk kjøpt et drev her på båtplassen som passet. :cheers:

Edited by Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Hadde selv et DP-S drev som gikk med en 5,0GI, lurte på å bruke dette drevet sammen med Steyr 256. Fikk melding i fra Steyr om at drevet ikke ville tåle momentet i fra motoren. Det var snakk om noen deler som måtte byttes men husker ikke hvilke, drivleddet var i hvert fall på den listen. Solgte motor og drev og bestillte maskin med drev, fant faktisk ut at det var billigere å kjøpe nytt drev sammen med maskinen.

hei.

du kan bruke D3 160 og D3 190 hk på det devet . eller kan du og bruke steyr og FNM og, konvertert mye bensin til diesel og ikke hatt problem med at drevene ryker.

skal du inn med D4 eller D6 må du bytte ut hele pakken.

• 1 year later...

Hei

Har du solgt bensinmotorene dine? Jeg har slike motorer i båten min, og den ene har nå skjært seg. Prøver å få tak i en maken, slik at jeg kan få byttet før ferien.