ThomasS Startet 23.Mars.2007 Del på Facebook Startet 23.Mars.2007 Hei Har en 7,4GL bensiner jeg lurer på å bytte ut med en VP diesel. Jeg lurer på er hvilken Volvo Penta motorer drevet mitt, AQ DP-S, kan brukes sammen med? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 (redigert) En 7,4 L bensiner går med mye høyere omdreining enn en dieselmotor og derfor er utvekslingen på drevet mest sannsynlig feil. Dette kan av og til kompenseres med større propell, men jeg vil anbefale deg å selge både motor og drev samlet og kjøpe dieselmotor med riktig utveksling på drev. Har gjort samme jobben selv og det funket ikke med drevet som fulgte bensinmotoren og derfor måtte jeg skru ut igjen både motor og drev , men var heldig og fikk kjøpt et drev her på båtplassen som passet. Redigert 23.Mars.2007 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hydrox Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Hadde selv et DP-S drev som gikk med en 5,0GI, lurte på å bruke dette drevet sammen med Steyr 256. Fikk melding i fra Steyr om at drevet ikke ville tåle momentet i fra motoren. Det var snakk om noen deler som måtte byttes men husker ikke hvilke, drivleddet var i hvert fall på den listen. Solgte motor og drev og bestillte maskin med drev, fant faktisk ut at det var billigere å kjøpe nytt drev sammen med maskinen. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 hei. du kan bruke D3 160 og D3 190 hk på det devet . eller kan du og bruke steyr og FNM og, konvertert mye bensin til diesel og ikke hatt problem med at drevene ryker. skal du inn med D4 eller D6 må du bytte ut hele pakken. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Det har vært en endring på DP-S drevet i senere tid som gjør at det tåler momentet i fra D3. Sitér dette innlegget Link to post
mortimer Svart 9.Juli.2008 Del på Facebook Svart 9.Juli.2008 Hei Har du solgt bensinmotorene dine? Jeg har slike motorer i båten min, og den ene har nå skjært seg. Prøver å få tak i en maken, slik at jeg kan få byttet før ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.