Jump to content

Pris brukt 75 hk Yamaha 99 mod?


Hantoen

Recommended Posts

Har tilbud om å kjøpe en 75 hk Yamaha 99 mod.

Motoren er pen og uten skader.

Hva er riktig pris for en slik. (dette er fra forhandler med 3 mnd driftsgaranti.) :confused:

 

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Pris brukt påhenger? .

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Hmf... Ikke trekk ned prisen på motoren min da... :wink: Neida, jeg gav 30 000 for min 97 modell 75hk :cool: YAMAHA :cool: Dette ble jeg fortalt av folk som har greie på det, at var en veldig god pris. Cirka 35 - 40k var visst det de lå på... :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Nypris for denne var ca. 77K i 2006. Syns ikke prisen som nevnes er urimelig, (35000.-) Forhandler vil nok prise litt høyere... :flag_da::rolleyes: Det er tross alt ikke en Suzi vi snakker om her :wink: Bare sørg for at den 3 mnd. garantien gjelder i fra det tidspunktet du tar motoren ibruk, dvs at du direkte informerer forhandler første gang du starter den opp. Lykke til.... :flag:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Nypris for denne var ca. 77K i 2006. Syns ikke prisen som nevnes er urimelig, (35000.-) det er tross alt ikke en Suzi vi snakker om her :wink: Bare sørg for at den 3 mnd. garantien gjelder i fra det tidspunktet du tar motoren ibruk, dvs at du direkte informerer forhandler første gang du starter den opp. Lykke til.... :flag:

 

Ok. Jeg har hørt at en tommelfingerregel er -10% første året og -5% årene etter.

Men skal vi regne fra dagens nypris eller nypris i 99?

Hvis vi sier nypris kr 75000,- Motoren er 8 år gammel, det vil si 75000- 45%=33750,- :confused:

Jeg kreves for mellom 35000 og 40000,- . Er det drøyt?? Dette er som sagt fra forhandler med garanti.

Hva er garantien verdt???? :confused:

Link to post
Share on other sites

Garantien er verdt en problemfri sommersesong for deg... -i år. Og tallfeste den blir vanskelig, men det er jo tross alt en av de mest velykkede motorene Yamaha har laget. (3 syl - 2-T) Personlig syns jeg ikke prisen er drøy, garanti tatt i betrakning. Bensinpumper er et svakt punkt, så får du byttet denne og impeller burde det være et greit kjøp. I tillegg finnes en anode under topplokk som bør byttes etter ca. 10 år i saltvannsdrift....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...