Jump to content

Noen som har kjøpt poleringsmaskin fra Biltema?


Onkel Donald

Recommended Posts

Er det noen som har kjøpt denne på Biltema?

 

 

 

Archive_Product_images_17_Large_17-088_l.jpg

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98894

 

Er den brukbar til båtpussen? Koster bare 299 flis...trinnløs 0 - 3200 rpm

Fordelen med Biltema er at man kan bytte den hvis den er kaputt :smiley:

 

 

O. Donald.

Redigert av O.Donald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil heller anbefale deg en vinkelsliperbasert poleringsmaskin med justerbar hastighet, kjøp en med kraftig nok motor. Kjøper du en skikkelig maskin har du poleringsmaskin som polerer kjempebra i 20 år. Kjøper du noe søppel har du en maskin som polerer dårlig en sesong eller tre før den må hives. Jeg skal kjøpe en fra makita, hitachi eller flex snart. Dyre, men MYE bedre. Skal du ha en "budsjett"-poleringsmaskin tror jeg det beste alternativet er den de selger på seasea. Tror den koster maks det dobbelte av den til feiltema, men er vinkslsliperbasert og ser brukbar ut. Den maskinen til biltema er bare søppel, 300 kr rett i søppla.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte meg også den Biltema saken i fjor. Bråker en god del men jeg synes den er verdt prisen. Neppe verdens beste maskin men så koster den ikke noe særlig heller.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt denne: http://www.metabo.no/metabo/handgefuehrte/...oleringsmaskin/, skal være blandt de beste på markedet.

Kjøpte en slik selv i fjor. Helt makaløs mhp. kraft. Det fine med denne er at den er elektronisk justert. Dvs. at den jobber på samme turtall hele tiden. Kjøper du en "billig" variant, så har den forskjellig hastighet avhengig av hvor hardt du jobber med den. Typisk så spruter du masse rundt i førsten, før den til slutt nesten kveler seg. Kjøpte en på slik på BilExtra eller hva det nå heter. Kostet rundt 400,-. Stusset da jeg fikk med meg ekstra børster, men forsto fort hvorfor det. Brant den forøvrig etter 30 min bruk, og da med polish sprutet over alt først.

 

Metabo´n mener jeg ga rundt 2500,- for. Da fikk jeg med en hockey bag til å ha poleringsstæsjet i samtidig.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt den modellen fra Claes Olsson, den er helt suveren. Har rubbet ned min gamle scand i helga. Fungerte veldig bra, fikk heller ikke den følelsen av "billig verktøy", som man ofte får. Kan anbefales.

 

Den er selvsagt ikke like bra som den fra Metabo, hverken i kvalitet eller ytelse, men det blir vel som å sammenlikne en varebil og en porsche i kjøreegenskaper..

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har tatt den gamle Transporteren min med en slik poleringsmaskin og rubbing. Det fungerte veldig bra så langt jeg kan bedømme. Den var falmet til "låverød", med gamle rørleggermester-merker i blankere valør. Nå ser den nesten ny ut, og jeg unngår å bli anmeldt for misbruk av "laugsmerket"..

:yesnod:

( Men på caben til fruen bruker vi håndpolering.... ) :wink:

Link to post
Share on other sites

Har du sjekka på Europris? Jeg kjøpte en til vel kr 300,- i fjor der(vinkelslipertype) Trinnløs justering av hastighet. Brukte den først til litt tung sliping/rep av halve hekken. Slipestøv (gelcoat,epoksy)er jo en killer for el-utstyr men den funka feilfritt. Passet på å blåse den rein ofte.

Til polering gikk den som en drøm. Motoren er på 900 W. Rimelig lett å arbeide med synes nå jeg og var i en plastbos med div kappeskiver inkludert. Disse skivene passer jo til enhånds-kuttern.

Men nå har jo jeg bare en liten 26 foter så egentlig overkill med el-utstyr til poleringen. Med en gode pusse/poleringsprodukter så er vel håndarbeide ikke så ille egentlig. Har prøvd det også, og resultatet blir vel om ikke bedre, like bra.

Og de har den der NÅ! Løp og kjøp. Et svært godt alternativ til Biltema sin som virker klupete og uhåndterlig.

Poler-vinkelsliper.jpg

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

Jeg har også en tilsvarende Metabo. Skulle fyre den opp tidligere i uka. Etter 20 sek smalt det både i Metaboen og i sikringsboksen. Jaja tenkte jeg. Ny sikring, nytt forsøk - nytt smell. Kvittering for "vidunderet" ble funnet frem. 20/9 2004... Etter å ha surra litt på nett fant jeg ut at Metabo har en XL garanti på 3 år, men bare for apparater som er registrert via internett innen fire uker fra kjøpsdato....

Kommer nok til å sende inn Metaboen for en vurdering opp mot reparasjon, og sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å koste på den det.

Men jeg skulle jo polere båt i påska. Mente jeg hadde sett noe greier på Maxbo. En vinkelpolermaskin av det kjente merket "Best tools" til den uhyrlige sum av 298,- Tenkte som så at til den prisen kan jeg jo iallefall prøve. Hadde en blå greie fra biltema som ser ut som et PS2 ratt i minnet. (Den egnet seg godt til å få vekk fugestøv fra badeflisene med).

Den gule greia har vært i bruk i et antall timer i dag, og den står inntil videre ikke noe tilbake for Metaboen. Den er faktisk bedre på HMI enn Metabo.

Link to post
Share on other sites

20/9 2004... Etter å ha surra litt på nett fant jeg ut at Metabo har en XL garanti på 3 år, men bare for apparater som er registrert via internett innen fire uker fra kjøpsdato....

Kommer nok til å sende inn Metaboen for en vurdering opp mot reparasjon, og sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å koste på den det.

Garanti meg her og der. Forbrukerkjøpsloven gir 5 års reklamasjonsrett på varer som har normal levetid mer enn 2 år, og en garanti kan bare gi forbrukeren enda bedre betingelser en reklamasjonsretten. Ikke la leverandøren slippe unna fordi de har funnet på noen obskure garantibestemmelser, du har en vanntett reklamasjonsrett på din side.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Kjøpte i fjor en billig på BilExtra den lå i koffert, med mange skiver og kostet under 400kr, Den holt til å polere båten en gang, det så poff og død var den, :cryin:

så den var ikke brukelig.

Det hører med att jeg la den ved båten og neste dag var den stjålet :lol:

aanton

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Når det gjelder Biltema så er regelen kan det røre på seg så ikke kjøp!

Har selv ikke prøvd denne men se på prisen så skjønner du at det ikke er verdt pengene.

Er selv en pris-jeger som er alt for sein i oppfattelsen, det vil si har prøvd en del ting der ifra underforutsettingen, denne kan jeg ikke bli lurt på.

Men resultatet er stort sett tabbe.

Men det værtste(Skien) med Biltemas annsatte er beskyldningene du blir møtt med om du er så dum å klage.

Har selv kjørt en sak på Biltema med en sykkel igjennom forbrukerommbudsmannen der de fraskriver seg all skyld.

Rådet jeg fikk fra to andre sykkelbutikker var kjør ikke saken til doms selv om du har rett.

Biltema er kjent for da å gå til sivilt søksmål og det har du ikke råd til.

Er det noen som har lyst til å starte en tråd her så er jeg med. Det eneste jeg har god er fraring med fra meg og bekjentskapskretsen er fastnøkkler, piper,håndrens og håndkrem.

 

Og til slutt de etr vel ikke særlig mandig å ha utstyr det står skrevet BILTEMA på med store bokstaver.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...