Jump to content

tips til gode bruktmotorer?


Galle

Recommended Posts

Hei og velkommen til baatplassen.

 

Dårlig respons på din henvendelse. Du skriver ikke hvorfor du ikke skal ha tilsvarende motor igjen, Yanmar er jo et førstevalg for ganske mange på ønskelisten (meg inkludert). Er det Yanmar generelt du ikke vil ha igjen eller kun 3qm30 ?

 

Uansett, med det budsjettet er du ikke fryktelig langt unna å kunne se på nye motorer, spesielt om du er villig til å prøve noe litt "ukurant" f.eks Beta eller Ruggerini. Nytt er nå engang nytt og da følger det jo garantier med på kjøpet. Årstiden er vel kansje ikke den beste å be om en god pris, men en telefonrunde kan jo være verdt å vurdere. Kansje det er noe prosenter å hente på en slik ? http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=55927

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

beklager sen resppons på ditt svar. Jeg vil vel hels unngå 3QM30 fordi det vistnok er vanlig at toppen sprekker på disse. Det gjorde det på min. Må derfor bytte. Har kikket på en gammel SAAB 2 syl ca 30 hp med vribar propell. så ut som en bra motor hvis jeg kan få plass til den. Beta og ruggerini sier du??? Kjenner du til solé??? Hva er bakdelen med disse og hvorfor er de "ukurante" :confused:

Link to post
Share on other sites

beklager sen resppons på ditt svar. Jeg vil vel hels unngå 3QM30 fordi det vistnok er vanlig at toppen sprekker på disse. Det gjorde det på min. Må derfor bytte. Har kikket på en gammel SAAB 2 syl ca 30 hp med vribar propell. så ut som en bra motor hvis jeg kan få plass til den. Beta og ruggerini sier du??? Kjenner du til solé??? Hva er bakdelen med disse og hvorfor er de "ukurante" :confused:

Ja da selger du denne motor billig da?Har samme motor er fornøyd med denne men liker og mekke litt.mvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Billigst mulig gi meg en pris da?send gjerne på im hvilken moddel er denne er nok en grunn til att toppen har sprukket har du ikke byttet anoder i blokka sitter to stykk der .kEr ikke det att jeg trenger denne men tar denne til gi bort pris da.Bare spørsmål hvis mye er jeg ikke inntresert mvhBjørn :sailing:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Beta og ruggerini sier du??? Kjenner du til solé??? Hva er bakdelen med disse og hvorfor er de "ukurante" :confused:

Ukurante fordi de har et navn som ikke alle kjenner til. Har ingen grunn til å betvile kvaliteten på motorene. At navnet koster noen kroner på mere kjente motorer (Volvo,Yanmar Vetus) er vel et faktum som få bestrider.

Men nytt er nå engang nytt, og om valget står mellom en gammel motor med kjent navn eller en ny motor med garanti fra en av de ukjente merkene ville jeg i alle fall ha valgt ny motor.

Link to post
Share on other sites

Dumt spørsmål kanskje, men kan du ikke bare bytte toppen på den du har? :confused:

 

Jeg mener hvis alt annet fungerer ok, så vil vel det være det enkleste og ikke minst rimeligste...

 

Om du skal kjøpe ny ville iallefall jeg kjøpt andre merker enn de du må betale 20 % ekstra for...bare for navnets skyld. Andre motorer er ofte bygget på samme prinsipp og med mange like deler etc... Solè, Nanni + andre som er nevnt.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

vurderte jo å bytte toppen, men fikk en pris på 40 lapper for å få gjort dette. Verkstedet anbefalte ikke å bruke så mye på denne motoren. De ville sikkert heller selge meg en ny Yanmar. Ang anoder så har jeg ikke peiling. Fikk båt og motor i 2006 og oppdaget at noe var galt på første tur. :headbang: Takk til alle som gidder å bruke påska på å gi respons. har dere ikke noe å puse på :confused:

Link to post
Share on other sites

Kanskje denne karen har en rimelig topp?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...