Sydvesten Startet 27.Mars.2007 Del på Facebook Startet 27.Mars.2007 (redigert) Ser at Willdo(Willhelm Den Ouden, Vetus grunnleggeren) har "utviklet" et konsept for thrustere i baug og hekk basert på vannjet prinsippet... prisene er vistnok fra rundt 1600£ Redigert 27.Mars.2007 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 27.Mars.2007 Del på Facebook Svart 27.Mars.2007 Det der er ikke noe nytt. Har sett noe nokså identisk, muligens fra Vetus, for 2 og vel så det tiår siden. Ideen er god men mener det var noen seriøse ulemper. Enkel montering så hvorfor har ikke dette tatt over for konvensjonelle baugpropeller? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Sydvesten Svart 27.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2007 Nytt er det sikkert ikke, men det virker å være kommerielt tilgjengelig nå... Yachting Monthly skirver i allefall at monteringstiden blir halvert siden struktiur jobben blir mindre... Det er vel i grunnen kun snakk om å borre noen hull, trekke noen slanger og en skvett strøm... Stillgående er det også sammenlignet med de tradisjonelle "treskverkene" Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
horg Svart 27.Mars.2007 Del på Facebook Svart 27.Mars.2007 står omtalt Her Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Mars.2007 Del på Facebook Svart 27.Mars.2007 Nytt er det sikkert ikke, men det virker å være kommerielt tilgjengelig nå... Yachting Monthly skirver i allefall at monteringstiden blir halvert siden struktiur jobben blir mindre... Det er vel i grunnen kun snakk om å borre noen hull, trekke noen slanger og en skvett strøm... Stillgående er det også sammenlignet med de tradisjonelle "treskverkene" Man fant "baug-jet" som det het den gangen komersielt tilgjengelig Vetus katalogene på 80-tallet. I katalogen var disse omtalt med store ord om alle fordelene kontra baug-prop. På slutten av 80-tallet forsvant de fra katalogene og ble borte frem til nå... Hvorfor det ikke ble noen suksess den gangen aner jeg ikke, men registrerer at det var en flop den gang og at "jet-thruster" ikke er noe tema på yrkesbåter og større fartøyer. Sannsynligvis er det nok en grunn til det, men den som lever får se.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frøken Fryd Svart 1.April.2007 Del på Facebook Svart 1.April.2007 Er det noen som har sett slikt i bruk da? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 1.April.2007 Del på Facebook Svart 1.April.2007 Umiddelbart ser dette ut til å være fordelaktig løsning kontra ulempene med baugpropeller. Men prisen virket ikke helt konkuransedyktig - teknisk sett burde dette gi en billigere løsning som i prinsippet bare er en kraftig høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 1.April.2007 Del på Facebook Svart 1.April.2007 Hvorfor det ikke ble noen suksess den gangen aner jeg ikke, men registrerer at det var en flop den gang og at "jet-thruster" ikke er noe tema på yrkesbåter og større fartøyer. Sannsynligvis er det nok en grunn til det, men den som lever får se.... Det er noen yrkesfartøyer med jet thrusterer, b.la denne: http://www.eidesvik.no/Fleet/PDF%20-%20Ful.../CS%20Arcos.pdf Mener også at noen Norske linebåter ble bygget med jet thruster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.