Jump to content

er dette noe til båt fairline 33 targa 88mod


nor star 290..

Recommended Posts

prøver og få litt hjelp igjen der ute , da jeg trodde jeg hadde funnet båten men som viste seg og være sorgens kapittel.

men nå har jeg kommet over en fairline 33 targa med 2 stk vp 41 motorer med 290 drev gått ca 1600 timer, men jeg kjenner ikke til båten annet enn på bilder, er det noen som har hatt eller har vært ombord i en slik evt, synspunkter, negative sider og posetive sider også var det dette med 2 motorer da , er det virklig så gale med 2 motorer som endel sier eller kan det være de aldri har hatt det selv? de som er negative til denne løsnningen.

vi er en famelie på 2voksne og 2 barn som skal feriere i båten, såg derfor greit ut med 2 sovalugarer uten å måtte senke bord.

noen som vet ca pris på disse båtene, da det står kun 2 stk på finn

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Duverden - ingen som svarer. Det var veldig rart!

 

Har du bilder av båten? Fairline bytter jo modeller ganske ofte. Det jeg lurer på om det er den første modellen av "dagens targa" med runde sideruter. Eller om det er varianten med rette sideruter.

 

AD 41 med 1600 timer på 290 drev på denne båten bør være rimelig sikkert om de er godt holdt. Det er vel tatt ut 188 hester av den samme blokka som etterhvert ble KAD 300 på 272 hk. Motorene har bare turbo, ingen kompressor - så du må over 2500 Omin før det begynner å trykke.

 

Jeg vet om en arbeidsbåt som hadde to AD 41 som gikk minst 3000 timer hver - de byttet drev et par ganger pga tung båt - men motorene gikk fint. PAss på varmgang. Mulig at varmevekseleren da trenger rens eller å byttes.

 

2 eller 1 motor - jeg er ikke i tvil. Jeg vil ikke ha en motor. 2 motorer koster mer i vedlikehold - men duverden så deilig det er å kjøre med. Mer stabil båt, enklere manøvrering og ekstra sikkerhet.

 

Legg ut noen bilder da vel så får du mer svar :smiley:

 

Tok et kjapt Finn søk og fant denne

7_1169453378686_hoved.jpg

Passet jo merkelig godt til din beskrivelse :smiley:

 

Fairline har ut i fra det jeg har lest meg til alltid vært kjent som gode båter med gode sjøegenskaper og god byggekvalitet. I dag er de i hvertfall veldig anerkjente. Hvordan en eldre båt er vet jeg ikke - men har aldri hørt noe negativt

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...