ovelaur Startet 28.Mars.2007 Del på Facebook Startet 28.Mars.2007 Noen som vet hvem som selger dette? Maritim hadde tydligvis ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 BEP Marine. BEP forhandlere burde skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Takk! Om ikke, så kan jeg kjøpe på postordre fra utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Fant også denne på en kjent produsent sine sider: Solenoide bryter Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Problemet er strømtrekket når bryter er aktivert (solenoide aktivert). Den fra BlueSea trekker 1A ! Og det tømmer batteriene på noen dager. Skulle man da kunne bygge inn en automatisk "nedstenging"? Og 24Ah i døgnet bare for en "bryter" er jo ikke greitt heller. Søren også! Har overhodet ikke lyst å trekke kabel fra batteri til en manuell bryter og så ned igjen pga tap i kabel. Men det kan se ut som det er like billig og bedre med tanke på strømtrekk i båten. Det er i dag slike solenoide brytere for begge motorer og baugtrøster. Ikke alltid at jeg husker å slå av dem.... Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Denne trekker visstnok "bare" 0.13A når den er aktivert. Det blir litt bedre! 3.12Ah i døgnet. 12 døgn aktivert = tomme batteri Den BEP bryteren hadde ikke den norske importøren anelse om strømtrekk, han sa den ikke trakk strøm. Det er vel ikke mulig? Men jeg har sendt email til produsenten og spurt om dette. Forøvrig en butikk i USA som virker å ha gode priser, og som er hyggelig og hjelpsom med levering til norge. Har forøvrig ikke bestilt noe derifra. Er det noen som har andre gode linker til USA leverandører som er gode? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Merkelig, for meg ser de 2 alternativene jo nokså identisk ut og så skal de ha så ulik strømforbruk Mon tro om det ikke er noe skriveleif et sted - jeg tror ikke på 1A holdestrøm, jeg tror på 130mA Sitér dette innlegget Link to post
mortenbohmer Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Drar opp denne gamle tråden igjen. Noen som har erfaring med disse magnetiske solenoidene ? De skal visstnok ikke trekke strøm, annet enn når de slåes av/på. http://shop.pkys.com/index.asp?PageAction=...amp;ProdID=1594 http://shop.pkys.com/index.asp?PageAction=...amp;ProdID=1474 For å slå av motoren, så bryter man da Neg eller Pos? Morten Sitér dette innlegget Link to post
mortenbohmer Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Fant ut selv, her er info: http://bluesea.com/products/7703 Noen som har installert en slik ? Morten Sitér dette innlegget Link to post
Lady Jane Svart 17.Juni.2009 Del på Facebook Svart 17.Juni.2009 Har du prøvd også www.drev.se ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.