Sleipner93 Startet 28.Mars.2007 Del på Facebook Startet 28.Mars.2007 Hei! Vi har hytte ved et ferskvann og drømmen min er vel og ha ei snekke. Problemet er først at jeg ikke har råd til båtplass ved sjøen Men hytta ligger ved et egentlig rimelig stort vann bare det største problemet er at det er noen en bru man må gjennom for og kjøre til alt. Denne brua er ikke mer enn 1,5m bred så ei vanlig snekke kan jeg bare glemme Men en liten færing eller lignende på 18fot kanskje er jo ikke breie? Lurer på om det hadde vært mulig og sette inn en snekke motor i denne med vribard propell? Har nå en Sleipner 2cyl bensin bak i hagen men dette blir vel for stort og tungt? Et annet problem som bekymrer meg er at stevnen er jo veldig "tynn" på disse. Er det fek.s mulig og sette inn en bredere stevn bak uten altfor mye arbeid? Ta forbehold om skrivefeil! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 (redigert) Er en slik jeg tenker på http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect...6&username= Redigert 28.Mars.2007 av NetZor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Tror jeg ville satset på en påhenger brakket på styrbord side, en sleipner tror jeg vil bli vel kraftig i denne type båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Tror nok ikke det blir påhengsmotor. Halve gleden for meg er å ha den tøff tøff lyden! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Ingen andre som har noe å tilføye? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Ingen andre som har noe å tilføye? Det eneste jeg vil tilføye er: Glem det! Hvis du vil ha begrunnelsen så kommer den her: en Oselver er "verdens beste båt" til å ro og seile. Men den er meget lett bygget, med tynne brede bord på svært smekre spant. Du ville komme til å riste den fullstendig i stykker i løpet av "no time". Det ville rett og slett være "helligbrøde" å sette noen som helst motor i en Oselver - man lager vel heller ikke diskotek i en stavkirke Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
oddkt Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Hej Sleipner9 Här hemma i Svedala finns det en del Hjälmarsniper som är smala,ofta med en liten Göta motor. MVH Odd Hjälmarsnipa En till Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Da blir det nok ikke noe da Oddkt : En slik hadde vært perfekt. Dumt det ikker er slike i norge Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 28.Mars.2007 Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Hva med å bygge noe selv? Søk på nettet etter byggetegninger. Eller du kan med veiledning tegne selv.. Sjekte/pram-utgave av en asiatisk longboat..? :-) Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Sleipner93 Svart 28.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2007 Vurderer og bygge selv men utgiftene blir nok mye mer enn hva jeg kan betale desverre. Det meste av planer som ligger på internett er Kryssfiner og lim og det har jeg ikke sansen for desverre Men visst du har peiling på tegning av båt så kan du godt hjelpe meg visst du vil Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 29.Mars.2007 Del på Facebook Svart 29.Mars.2007 Vil ikke akkurat påstå jeg har så mye peiling, men forsøker å lære litt her og der.. :-) Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Kjetil Dahl Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Med litt innsats kan du få tak en gammel Sleipner eller FM totakter på 3 hk eller mindre. I Sverige er det produsert en rekke små totaktere, om du kan finne på nettet, f. eks. www.blocket.se og noe er også blitt importert fra USA og England. Dette er ganske små motorer, men jeg er enig i at oselveren ikke er spesielt egnet for motorisering. Ole Bjørn Moe i Grimstad hadde en par totaktere for mye da jeg snakket med ham i vår. Prøv ham på 90535528. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.