Jump to content

Mercruiser motor? Bravo 3 Drev?


Geir

Recommended Posts

Har ett par spørsmål ang motor / drev:

 

Er Mercruiser motorer bra motorer?

Noen som har erfaringer med disse?

Hvordan er det å få tak i deler, håndbøker, service etc.

 

Er det noen som kan fortelle litt om forskjellene på Bravo drevene. (vet at det finnes versjon Bravo1 og Bravo3)

Er dette bra og holdbare drev?

 

Er p.t. uten båt, og tråler alt som er av annonsemedium for å finne noe aktuelt. Derfor spørsmålene. Det kommer sikkert flere, om helt andre problemstillinger siden. :smiley:

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg har Mercuriser med Bravo3.  Ingen problemer som ikke forrige eier har generert ved å være idiot.  Om du har Mercruiser/Volvo så kan alt ødelegges ved uvettig bruk :-) For høyt tomgang knekker drevet, for dårlig kjøling (gjengrodd drev/slakk reim) ødelegger motoren osv....

Kikk her for forskjellen mellom Mercruiser drevene:       

http://www.marinepower.com/PRODMENU/2003µµ...R/?OpenDocument  (klipp og lim i browseren din)

 

Deler skaffes lett, Marinepower har et godt servicenett i Norge.  Se på marinepower.no for å se om det er en i nærheten av deg.  http://www.volvopenta.no/  for å finne en Volvo leverandør i nærheten av deg.   Servicebøker kan bestilles fra www.marinepower.com

 

Motorer/drev som vedlikeholdes, kjæles med generelt behandles pent holder lenge.  Og pass på at du har et bra serviceverksted i nærheten av der du har båten.  Om du har VP eller Mercruiser er nogenlunde ett fett, men du bør ha et godt verksted som du stoler på i nærheten.  Det er vel egentlig det vikigste hvis du skal ha båt :-)

 

Hilsen Erik

Med et bra verksted rett i nærheten og Mercruiser V8 diesel

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...