Jump to content

Montering av luker ombord - brukbar kvalitet


roaldbj

Recommended Posts

Jeg skal ettermonter4e noen luker ombord og ønsker noen som både er solide og ganske tette.

 

Jeg ser at det er mange leverandører av slike, bl. a Maritim:

 

http://www.maritim.no/pdf/Katalog%202007.pdf

 

Andr leverandører er bl.a. Sleipner Motor, Vetus,

 

 

Her er bile tatt på båtmessa i Lillestrøm nå nylig - husker ikke produsent.

 

luker.jpg

 

 

 

Tar imot gode råd og tips på brukbare luker.

 

 

 

De skal monteres utendørs om må tåle saltvann/regn.

Link to post
Share on other sites

Har en kamerat med seilbåt, Dehler 31 fot, som har lyst til å montere en takluke i kabinen for å få luft/lys. Er det en stor operasjon? Ligger det ting skjult i dekket som gjør dette vanskelig? Eller er det bare å skjære løs og stappe inn en luke? Og er det mye "mikk" å få det pent i kabin-taket, eller er det ferdige lister som skjuler kantene ved luka i underkant?

 

mvh P

Link to post
Share on other sites

Roaldbj

 

Hadde tilnærmet like luker på Yamarin 19 fot jeg solgte ifjor. Båten var en 2003 mod, jeep med en tilnærmet lik luke

i forkant av senterkonsollen. Den skiftet jeg ifjor, pga plasthengslene var sprekt. Om årsaken var spenning, eller fra slag

i sjøen vet jeg ikke. Men den måtte iallefall skiftes. Men synes også plasten var litt "sprø".

 

 

Båten din har selvfølgelig et annet mønster i sjøen en slagene som en jeep for. Den gulnet ikke. Men ville tatt en prat med

lev av luker å fortalt hva slags båt du har. Ikke vits å ødelegge en så flott båt, hvis lukene ikke holder en akseptabel

kvalitet.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...