Allan E Startet 30.Mars.2007 Del på Facebook Startet 30.Mars.2007 Finnes det noen oversikt på hva som er tilgjengelig av papir sjøkart. Jeg har vært å leita litt etter en slik en. Da helst med norske og andre lands karter. Jeg kikket etter et kart fra vestlandet og over til Skotland. Kjøpte ett som heter 301 men det er veldig oversiktskart uten noen særlig med detaljer. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Ta en kikk på linkene på denne siden fra Nautisk forlag og se om du ikke blir hjulpet et stykke på vei. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Sydvesten Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Heisann ! Om det kun er snakk for en tur eller to så kan du stikke innom meg og låne mine kart som er nummer 16, 17 og 559, de to første er for Rogaland og det siste er overseilingskart Nordsjøen. Har kun tørrnavigert på disse i forbindelse med D5L kurset.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Allan E Svart 30.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Den oversikten synes jeg ikke er god nok. Burde være mulig å la oss peke på et område så kan vi se hvilke kart som er tilgjengelig. Takk for tilbudet Sydvesten men jeg vil kjøpe meg et kart men nå har jeg et nummer å bestille etter. Danskene har et kart for det samme området som heter 89 (INT 1041) hva betyr dett i parantes. Er det kun ett sjøkart i verden som har nummer 89. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 På baksida av kart i hovudkartserien er det ei oversikt over norske kart. Hjå bokhandlarar får du ei gratis oversikt over norske kart. I UK er det kart frå British Admirality som gjeld. BA har eit for meg heilt uforståeleg nummersystem. Eg trur dei nummererer stigande etterkvart som dei prentar nye kart. Eg har sett oversikta til BA, den er på storleik med eit båtsportkart men tjukkare enn ein telefonkatalog. I tillegg er den dyr. BA sine kart er kjent for dårleg papirkvalitet. Dei prentar heller ikkje sektorane i fargar, men med bokstavar som opplyser fargane. Nautisk forlag kan hjelpa deg med å finna dei karta du treng. Sjølv så ville eg kjøpt kart frå Imray. Dei er rimlegare. Dessutan er dei i større målestokk og har utsnitt for hamnene. Saman med ei losbok er dette vel så bra. Dersom du ikkje skal på tur før i august, så har eg bunkevis av kart for sal. God tur. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Tror neppe du får det mer detaljert enn dette. (Trykk på Hovedkartserien, så kan du "bla" deg nedover...) Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Allan E Svart 30.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 (redigert) Den står jo stort sett avbildet bak på alle sjøkart, men det er for feil område. Jeg ønsker kart fra Haugesund og over til Skotland. Fant reiseplanlegger hos nautisk med pek og finn funksjon. Redigert 30.Mars.2007 av Gladiator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Jeg ønsker kart fra Haugesund og over til Skotland. Kart 559 dekker dette, men kun til nordspissen av Scotland... Du kan fortsatt ta en titt på kartet hos meg før du eventuelt kjøper dette. Ellers så kan vel vår gode baatplassen venn (som jeg ikke husker nivket på akkurat nå, med den store båten og et par Detroit 2 takter diesler i kjelleren) over i Scotland komme gode bidrag på kart på dette øyriket Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 (redigert) Sydvesten: Divemaster, holder til i Scotland. Han ferdes vel frem og tilbake. Redigert 30.Mars.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Danskene har et kart for det samme området som heter 89 (INT 1041) hva betyr dett i parantes. Er det kun ett sjøkart i verden som har nummer 89. Mange af de søkort, som udgives af Kort & Matrikelstyrelsen, indgår i denne internationale søkortserie. Disse søkort har dobbeltnummerering, et dansk nummer og et internationalt nummer (INT xxxx). Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Divemaster Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Let etter Admirality charts .... hvor i Skottland ?? Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Mer her........ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gunga Din Svart 30.Mars.2007 Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 (redigert) Master of Divers hann före Redigert 30.Mars.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 30.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2007 Sjølv så ville eg kjøpt kart frå Imray. Dei er rimlegare. Dessutan er dei i større målestokk og har utsnitt for hamnene. Saman med ei losbok er dette vel så bra. Da er 559 bestilt fra nautisk forlag så det kommer vel i posten ganske snart. Jeg har mulighet for å låne elektroniske kart så hvis jeg kommer fram regner jeg med å være dekt opp bra. Er dette en butikk Ask, hvor ligger og har du noen eksempler på priser? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.