eikeland Startet 23.November.2003 Del på Facebook Startet 23.November.2003 Hei, HAr en Scand 7100 med en 41 motor. (AQAD41A). Den er påmontert et 290 drev med utveksling 1,95 - 1 sammen med A6 propellere. Dette drevet har tidligere sittet på en V8 og har vel derfor litt feil utveksling. Ønsker å skifte ut drevet (undervannshuset) til et med rett utveksling. Er det noen som vet hva slags utveksling og propell som vil fungere bra? I dag gjør båten ca. 30 knop og dette er vel 5-6 knop for lite? Sitér dette innlegget Link to post
eikeland Svart 24.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2003 24.11.03 Har nå snakket med Winrace Propellers og Trøbråten hos VP. Jeg har rett drev / utveksling og sannsynligvis også rett propell. I vår-kondisjon skal denne båten gjøre ca 32 ifølge VP. Hei, HAr en Scand 7100 med en 41 motor. (AQAD41A). Den er påmontert et 290 drev med utveksling 1,95 - 1 sammen med A6 propellere. Dette drevet har tidligere sittet på en V8 og har vel derfor litt feil utveksling. Ønsker å skifte ut drevet (undervannshuset) til et med rett utveksling. Er det noen som vet hva slags utveksling og propell som vil fungere bra? I dag gjør båten ca. 30 knop og dette er vel 5-6 knop for lite? Sitér dette innlegget Link to post
hjalmar Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Hei, Jeg har en Draco 23' med samme konstellasjon. Den gjør 32 knop og jeg oppnår rett i underkant av 4000RPM. Jeg synes dette fungerer meget bra da motoren går lett uansett last i båten. Hvis du vil ha med fart i båten er et alternativ å oppgradere turboen, noe som gir mer moment på lavere turtall. Da kan du bruke A7 propeller som gir høyere toppfart. Kanskje 35 knop? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.