Jump to content

Rett drev til 41 motor

eikeland

Recommended Posts

:lol:

Hei,

HAr en Scand 7100 med en 41 motor. (AQAD41A). Den er påmontert et 290 drev med utveksling 1,95 - 1 sammen med A6 propellere.

Dette drevet har tidligere sittet på en V8 og har vel derfor litt feil utveksling. Ønsker å skifte ut drevet (undervannshuset) til et med rett utveksling.

Er det noen som vet hva slags utveksling og propell som vil fungere bra?

I dag gjør båten ca. 30 knop og dette er vel  5-6 knop for lite?

:cheers:

24.11.03

Har nå snakket med Winrace Propellers og Trøbråten hos VP. Jeg har rett drev / utveksling og sannsynligvis også rett propell. I vår-kondisjon skal denne båten gjøre ca 32 ifølge VP.  

Hei,

HAr en Scand 7100 med en 41 motor. (AQAD41A). Den er påmontert et 290 drev med utveksling 1,95 - 1 sammen med A6 propellere.

Dette drevet har tidligere sittet på en V8 og har vel derfor litt feil utveksling. Ønsker å skifte ut drevet (undervannshuset) til et med rett utveksling.

Er det noen som vet hva slags utveksling og propell som vil fungere bra?

I dag gjør båten ca. 30 knop og dette er vel  5-6 knop for lite?

• 4 måneder senere...

Hei,

Jeg har en Draco 23' med samme konstellasjon. Den gjør 32 knop og jeg oppnår rett i underkant av 4000RPM. Jeg synes dette fungerer meget bra da motoren går lett uansett last i båten.

Hvis du vil ha med fart i båten er et alternativ å oppgradere turboen, noe som gir mer moment på lavere turtall. Da kan du bruke A7 propeller som gir høyere toppfart. Kanskje 35 knop? :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...