Jump to content

Smiths Venner overtar Østre Bolærne


Gunga Din

Recommended Posts

Det blir fler og fler problemer for bilførerne.

 

Politiet går nye veier. Nå skal fotoboksene også avsløre dem som snakker i håndholdt mobil.

 

Lars H. :flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lokalavisa - ØstlandsPosten - melder til alt overmål, på nyhetsplass i dag, at Smiths Venner overtar Bolærne :blush::rolleyes: I tillegg slenger de med , på tilsvarende nyhetsplass, Sandefjords Blads aprilspøk, at deler av Anders Jahres formue er funnet i Sandar Kirke. Trippel :blush:

 

Noen som ikke helt følger med i timen?

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kanskje det er litt opportunistisk men jeg liker meg veldig godt på Østre Bolærne; hvor melder man seg inn i Smiths venner? Begge døtrene mine har tilstrekkelig hårlengde for tiden, men det er mulig skjørtene er litt i korteste laget. Kan man søke dispensasjon i forhold til dette med skjørtelengde mon tro?

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hadde Svelvik kommune hatt noe tilsvarende hadde vel ikke det vært noe som hadde blitt sett på som noe problem antar jeg Lippert ?

Slike pærler må vel by på mer muligheter enn problemer...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hadde Svelvik kommune hatt noe tilsvarende hadde vel ikke det vært noe som hadde blitt sett på som noe problem antar jeg Lippert ?

Tja, det å drive restaurant og overnattingssted har vel aldri vært noen kommunal oppgave. Men som de alle andre kommunen i Vestfold har vi og kommer vi til å bruke penger på offentlige tilgjengelige friomrråder. Jeg skal vel en ny tur i retten i høst for å få fastsatt prisen på et nytt område.

 

Mye av problemet med den fylkeskommunale driften av Bolærne er at de overhode ikke ante hva de tok på seg av oppgaver og ansvar. F.eks fikk de fikk uventet pålegg om å sprinkle restaurant og sovebrakke, ca 5 mill. De kjøpte en båt fra Kristiansund som etter ny klassifisering fikk krav om dobling av mannskap, eller halvering av passasjerantallet. De har rett og slett ikke kompetanse til å drive stedet. Og selv med billig arbeidskraft fra kriminalomsorgen så koster det penger å holde et slikt sted i orden.

 

Om det er fylkeskommunen eller Nøtterøy som eier Østre Bolærne tror jeg ikke betyr så mye. Nøtterøy eier vel resten av Bolærne om jeg ikke husker helt feil.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Tja, det å drive restaurant og overnattingssted har vel aldri vært noen kommunal oppgave.

 

Nei, det var nok min tanke heller, men slik virksomhet gir jo både arbeidsplasser og inntekter til kommunen samt at det sansynligvis også gir noen ringvirkninger for resten av næringslivet i kommunen.

Kort og godt god reklame/markedsføring av kommunen/området med possitiv effekt for alle parter. Feilen her er vel som du påpeker en for stor involvering på stedet fra Fylkeskommunens side kombinert med liten viten, i stedet for å involvere eksterne krefter.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fylkesrådmannen i Vestfold skal legge frem en sak for fylkestinget våren 2009 om hvordan fylkeskommunen skal forvalte sitt eierskap til øya så her er det bare å melde seg på banen, ringe "sin" lokale politiker og stå på! :yesnod:

 

De økonomiske forhold om fylkets (deres 90% eierandel) økonomiske engasjement/resultat/budsjett står omtalt her; http://www.vfk.no/~/media/9A549C4056AD4707...8F72025988.ashx

på sidene 59 og 60 under punkt 7.3.1.

 

Kanskje noe for Syvert og KNBF å engasjere seg i? :rolleyes:

 

Forøvrig så ser det ikke ut som kommunen eller fylkeskommunen driver noen restaurant, men derimot leier ut lokalene til Torp Cafe & Catering AS og at det er disse som bærer den økonomiske risikoen ved drift av restaurant, fornuftig nok.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Forøvrig så ser det ikke ut som kommunen eller fylkeskommunen driver noen restaurant, men derimot leier ut lokalene til Torp Cafe & Catering AS og at det er disse som bærer den økonomiske risikoen ved drift av restaurant, fornuftig nok.

Jepp, men det tok noen år og noen millioner før de forstod at det var lurt.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...