Jump to content

Tilstand stempel


Jens_P

Recommended Posts

Er det noen motrkyndige som tør gi råd på bakgrunn av bildet?

 

Er i ferd med å bytte stempelringer og fikk ut stemplene i dag. På disse er det sort til lyse brunt belegg mellom stempelringene, mestrundt kryssboltene (?) som ser ut til å være sot. Kan ikke se tegn til mekanisk slitasje i form av striper eller loddrette merker. Er dette noe å bruke om igjen? Kan jeg bare vaske rent med whitespirit og montere i.h.t. verkstedhåndboka?

 

Bilde

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Jens P,

 

Det ser slett ikke verst ut, såvidt jeg kan bedømme fra bildet!

 

Det virker faktisk ikke som om stempelringene er særlig slitt engang .....

 

Har du prøvet med en ring om gangen innsatt i cylinderen, for så å måle åpningen i ringen? Da får du nemlig et ganske bra inntrykk av hvor slitt den måtte være.

 

Men om du skifter ringer eller ei, så regner jeg iallefall med at du gjør godt rent i alle sporene i stemplene, for der kan av og til ligge "koks" inne i sporene som hindrer stempelringene i å bevege seg helt som de skal.

 

mvh

Poseidon

 

PS

Når det ser såpass bra ut, så regner jeg med at du heller ikke merker hverken slitekant i cylinderen, eller tegn til ovalitet....?

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det ser slett ikke verst ut, såvidt jeg kan bedømme fra bildet!

Takk for svar! Det var en sånn positiv tilbakemelding jeg håpet på! Det gjør undrerverk med nattesøvnen. :smiley:

 

Har bare tatt ut stemplene og sett litt på de. Ringene gikk lett i sporene, ingen som satt fast. Kjenner ikke tegn til slitekant. Kun litt sot øverst i sylinderen ovenfor øverste ringen, antar det er normalt. Skal sjekke slitasje som du foreslår.

 

Nytt sett med ringer innkjøpt. Bytter på bakgrunn av mistanke om gjennomslag. Begynner så smått å lure på om det var nødvendig.

 

Igjen, takk for oppmuntrende svar!

 

mvh

Jens P

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...