Jump to content

Hvor mange lag med primer og bunnstoff?


Patnyg

Recommended Posts

Hei.

 

jeg holder på å skrape av bunnstoff nå, (forbanna drittjobb). Og når jeg da er ferdig skal jeg ta på primer og bunnstoff, jeg skrapte av alt bunnstoffet, men det ligger litt primer igjen, og det lar jeg ligge.

 

Spm er. Hvor mange lag med primer, (er litt igjen noen steder) og hvor mange lag med bunnstoff?

Er det lurt med et lag hardt og et lag selvpolerene i forskjellige farger?

 

Patnyg

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha gått over med slipemaskin, lagt på to lag tokomp. primer/antipest, et strøk hardt bunnstoff og et siste strøk med selvpolerende i en annen farge. Legg gjerne litt ekstra selvpolerende i vannlinjen.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hei , dette har blitt omtalt i en annen tråd . Mener at de fleste anbefalte 2 lag primer og deretter 1 lag hard bunnstoff.Utenpå dette 1 lag mykt bunnstof i en annen farge enn den harde.

Har benyttet dette på min egen båt med godt resultat. Fordelen med dette er at du ser lettere hvor det trengs å legge på ny bunnstoff. :flag:

Link to post
Share on other sites

Det handler egentlig ikke om antall lag men riktig tykkelse. Forskjellige påføringsmetoder gir forskjellig filmtykkelse pr strøk.

 

Dette er for eksempel hva Hempel skriver om Hard Racing bunnstoff.

 

Anbefalt antall strøk:

Høytrykkssprøyte: 2-3 strøk, minimum 120 micron total tørr-film-tykkelse.

Konvensjonell sprøyte, pensel, rulle eller planstryker: 3-5 strøk.

Ved bruk på båter som gjør mer enn 15 knop, må det påføres et ekstra strøk.

Sjøsetting må ikke skje før minimum 24 timer etter påføring av siste strøk. HEMPEL`S

HARD RACING ULTIMATE 76480 kan forbli på land opp til 3 måneder etter at bunnstoffet er

påført.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...