Jump to content

Sprekk i instrumentglass


whatever

Recommended Posts

På min forrige båt fikk jeg knust glasset på log'en. Jeg demonterte dette og fant ut at det lot seg åpne dersom man var forsiktig. Jeg tok mål og gikk til den lokale glassmesteren og fokk skåret et nytt i plexi. Logen hadde også nullbar teller for utseilt distanse, slik at det måtte bores hull i glasset for "nulleknappen". Hele stasen med skjæring og boring tror jeg kom på et par hundrelapper.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

I ett av instrumentene mine er det mange små sprekker eller krakelleringer i glasset. Glasset er plant og sirkulært, men med en krage mot instrumentet rundt hele diameteren. Alle de andre er hele og pene.

 

Jeg har nå fått konstatert at løst glass ikke er å få kjøpt, og nytt instrument koster 1400kr... :cryin:

 

Har noen erfaring i å pusse slike glass md AutoSOL, sølvpuss eller lignende? Det må da være mulig å fikse dette på noe vis?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Instrumentet er original Quicksilver levert med motor, og jeg ønsker å beholde instrumentetpanelet som det er siden det er pent, fungerende og alle andre instrumenter er originale. Derfor vil jeg ikke bytte ut bare denne knopmåleren.

 

Men takk for linken.

 

Ingen som har erfaring med poleringspussing av instrumentglass?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Ingen som har erfaring med poleringspussing av instrumentglass?

Jeg ville hørt med en "glassfyr," da disse er veldig gode på å få stygge bilruter fine. Burde vel klare det med et instrumentglass også da vel? :smiley:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...