Jump to content

Venter på båten!


tom-ass

Recommended Posts

Arg. Er litt sinna nå, dvs det begynner å gå over!

 

Historien:

 

Så på finn.no, og fant en fin Sollux som jeg nesten kjøpte usett, Pga av lang avstand for å se på den, men jeg fikk overtalt selger til å vente på meg før den ble solgt. Jeg kjøpte den når jeg titta på den. Jeg betalte halve beløpet der og da, og jeg skulle betale resten i dag, da båten skulle ankomme meg med lastebil. Vi ble enige om at båten skulle lastes opp på traileren kl 12.00 i dag, da burde bilen være hos meg ca kl 18. Jeg hadde på forhånd avtalt med kranbil for å løfte den av bilen som transporterte den.

 

Først kl. 13.30 ringte selger og sa at båten nå var lasta opp, OK, båten kommer kl 20 istede tenkte jeg. Ringte da kranbilen min, og ble enige om ca kl 20.

 

Så ringer det et ukjent nr på telefonen, og jeg tenker Jippi, det er sjåføren som ringer for å fortelle at det er en time igjen, men nei da, han ringer å sier at han drar fra Åndalsnes nå, og dette var kl 18.30. Så da må vi krane av båten kl 01.30. Jeg ringer kranbilen, og det kan jo ikke han, han sover på natta han... OK, Hva gjør jeg nå?????

 

Jeg klarte til slutt å få kranbilen hit i morra tidlig klokka 05.30, så rekker han det før han drar på jobb.

 

Masse styr og mas! Er det alltid problemer når det gjelder transport og slik eller er jeg uheldig?? Hva om jeg ikke hadde fått kranbilen til å komme? Hvem skulle da ordnet løftet? Men takk og lov, det gikk bra da...

 

Måtte bare få det ut.... God påske alle båtvenner!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

:boxing:

 

Det er vel ofte slik at en bør dra i snorene selv når flere er involvert, lett å si i etterkant selvsagt.

 

Hadde endel hodebry med å få omlastet båten min i Amsterdam, jeg var jo ikke der og ante ikke hvor båten var til en hver tid. En skulle hente, men ingen båt der. En annen skulle levere men hadde ikke fått stempel i papirene. Hvem ordner stempel lurte jeg på... Nei det måtte mottakeren gjøre. Mottakeren? Meg du mener? Ja du. Ja hvem har stempelet da lurte jeg videre? Så litt klabb og babb er det nå da...

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Din historie får meg til å minnes når Skibsplasten ble kjøpt - usett - fra Brattvåg ved Ålesund. Og selgeren var i USA.

 

Når tiden kom for transport til Sørlandet, måtte jeg ordne med flytting først fra naust og ned i sjøen, deretter sjøveien til kai på verftet, deretter opp i stropper og legges på paller. Deretter på gaffeltruck og inn i trailer (gaffeltruck pga. sideåpning på traileren.)

 

Etter ankomst med trailer Kristiansand, ut på gaffeltruck igjen, før heising over i stropper og til sjøs.

 

PUH!

 

Og alt dette ordnet jeg 'remote', uten å noen gang å ha vært i Brattvåg, uten å kjenne noen involverte personer, og med den tidligere eieren av båten i USA.

 

STRESS og PUH og DOBBELTPUH!

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt.

Har opplevd tilsvarende med en båt jeg skulle sende fra meg. Kjøper skulle besørge transport. Avtalen var at det skulle komme en lastebil med kran på et gitt tidspunkt. 6 timer etter avtalt tidspkt kommer en semitrailer, selvsagt uten kran. Greide å skaffe kranbil på en times varsel. Ble litt surr med diverse enveiskjøring da manøverområdet og det øvrige veinettet der båten sto ikke akkurat var tilpasset kjøretøyets størrelse.

 

Sikkert helt vanlig at det blir surr med transport, man får ta det som det kommer...

Link to post
Share on other sites

Ble litt surr med diverse enveiskjøring da manøverområdet og det øvrige veinettet der båten sto ikke akkurat var tilpasset kjøretøyets størrelse.

Det er vanlig at følgebil kjører opp ruten i forkant, med målestokk. For min del ble jeg sittede på flybridgen og løfte på ledninger...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...