Jump to content

Bytte belg på Bravo 2


Yankee

Recommended Posts

Noen som har gode tips til å gjøre jobben med bytte av belg enkelt? Synes det er vanskelig å komme til å få den skikkelig på plass, og det er jo rimelig viktig :diving:

 

Ser at det finnes noen spesialverktøy, men vet ikke hvordan de eventuelt kan brukes, noen som har erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har ikke gjort jobben selv og vil nok bruke mekanikker første gang jeg skal bytte. Men om du ikke alt har lest linkene under så gjør det, du har en god beskrivelse her:

 

http://www.mercstuff.com/bellowsreplacement2.htm

 

Og ikke minst her:

 

http://www.boatfix.com/merc/mainmenu.pdf

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Der var jo litt tips og hente der, men det jeg synes er vanskelig er å få belgene på plass når bakstykket løftes på. Det går jo, men er jo ganske knotete å komme til. Ser i linkene at der finnes noe spesialverktøy. Var inne på aurofritid, men de har dem ikke lenger. Noen som vet hvor man får tak i slikt til en grei pris? Eller kanskje tips om annet verktøy som er greit å bruke?

Link to post
Share on other sites

Rekkefølgen står greit vist i linkene på denne tråden, men det er en tolmodighetsjobb å få lurt på gummidritten. Håper på gode tips!

Om du mener gummislangen til kjølvannet må du gjøre godt rent inne i hullet, bruke mye zalo. Kommer du til har du en hjelpende hånd på innsiden av transomen også. Pass på når du skrur de til at du ikke får snurr på slangen, bør testes med spyling gjennom slangen før du sjøsetter så er du sikker på at kjølingen blir god nok. Du må ha en spesial pipe for å sette disse konene inn.

Link to post
Share on other sites

Hvilke kon er det du snakker om at en må ha spesialverktøy til?

Jeg tenker da på slangen som en henter inn kjølvann fra drevet, en sånn s-slange. Der må du ha en spesial-pipe for å få fatt i ringen på innsiden. Men du trenger sikkert ikke bytte denne, ikke gjør det for morro skyld iallefall :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...