Yankee Startet 2.April.2007 Del på Facebook Startet 2.April.2007 Noen som har gode tips til å gjøre jobben med bytte av belg enkelt? Synes det er vanskelig å komme til å få den skikkelig på plass, og det er jo rimelig viktig Ser at det finnes noen spesialverktøy, men vet ikke hvordan de eventuelt kan brukes, noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 (redigert) Hei, Jeg har ikke gjort jobben selv og vil nok bruke mekanikker første gang jeg skal bytte. Men om du ikke alt har lest linkene under så gjør det, du har en god beskrivelse her: http://www.mercstuff.com/bellowsreplacement2.htm Og ikke minst her: http://www.boatfix.com/merc/mainmenu.pdf Redigert 3.April.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Yankee Svart 3.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2007 Der var jo litt tips og hente der, men det jeg synes er vanskelig er å få belgene på plass når bakstykket løftes på. Det går jo, men er jo ganske knotete å komme til. Ser i linkene at der finnes noe spesialverktøy. Var inne på aurofritid, men de har dem ikke lenger. Noen som vet hvor man får tak i slikt til en grei pris? Eller kanskje tips om annet verktøy som er greit å bruke? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Jeg kjøpte meg nettopp opprettingsverktøy "alignment tool" til drevet hos min lokale Merc forhandler, kunne sikkert skaffet annet spesial verktøy og. Ellers så finner du det meste på ebay. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Jeg mener å huske at det er viktig hvilken ende av belgen du setter på først, husker selvsagt ikke hvilken rekkefølge da Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 4.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2007 Får sjekke med verkstedet om de har noe verktøy. Rekkefølgen står greit vist i linkene på denne tråden, men det er en tolmodighetsjobb å få lurt på gummidritten. Håper på gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Rekkefølgen står greit vist i linkene på denne tråden, men det er en tolmodighetsjobb å få lurt på gummidritten. Håper på gode tips! Om du mener gummislangen til kjølvannet må du gjøre godt rent inne i hullet, bruke mye zalo. Kommer du til har du en hjelpende hånd på innsiden av transomen også. Pass på når du skrur de til at du ikke får snurr på slangen, bør testes med spyling gjennom slangen før du sjøsetter så er du sikker på at kjølingen blir god nok. Du må ha en spesial pipe for å sette disse konene inn. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 4.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2007 Har montert belger før, så jeg får det jo til. Poenget er verktøy som gjør jobben lettere. Hvilke kon er det du snakker om at en må ha spesialverktøy til? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Hvilke kon er det du snakker om at en må ha spesialverktøy til? Jeg tenker da på slangen som en henter inn kjølvann fra drevet, en sånn s-slange. Der må du ha en spesial-pipe for å få fatt i ringen på innsiden. Men du trenger sikkert ikke bytte denne, ikke gjør det for morro skyld iallefall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.