Jump to content

Bergen: Hva gjør kran med båt på Bryggen?


Frøken Fryd

Recommended Posts

Det trenger ikke å være krise om en båt blir løftet opp en sen kveld. Kranbiler har mye å gjøre for tiden, så det er ikke uvanlig at sjåfører jobber lange dage. Mange biler går faktisk skift, med 2 sjåfører.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Det trenger ikke å være krise om en båt blir løftet opp en sen kveld. Kranbiler har mye å gjøre for tiden, så det er ikke uvanlig at sjåfører jobber lange dage. Mange biler går faktisk skift, med 2 sjåfører.

Det er vel ikke helt normalt å heise opp båter på Bryggen i Bergen vel? Første gang jeg ser det iallefall :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke helt normalt å heise opp båter på Bryggen i Bergen vel? Første gang jeg ser det iallefall :rolleyes:

Ikke normalt nei, men et godt altarnativ hvis båten skal plasseres i nærheten. Men om det er lovligt er en annen sak. Jeg tror ikke jeg ville heise en båt fra den kai. Men det er jo alltid muligt å sie at det er et nødtilfelde. Nok å hive en pøs vatten i kjølen.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Joda sant nok. Men mange tar seg litt til rette. Utroligt hva folk gjør for å spare 5 min. transport. Men jeg er enig med deg: Det er ikke dagligdags å se båter blir heist opp der.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Nja, Bergen flyter nå over av kaier, noen ganger flyter kaiene over også :lol:

 

Skulle likt å se båter bli slippet på Aker Brygge :cool: (igjen)

 

Det løftes opp, og sjøsettes båter fra lastebil på Aker Brygge hvert år, det er et par uker siden de sjøsatte 5-6 båter.

Link to post
Share on other sites

Vel. Når du tenker deg om. Mener du ..alt? :blush:

 

 

Yep. Hvorfor ikke?

 

I gamle dager moret vi oss med å kjøre på utsiden av et av skurene rett sør for tollbodkaien, og sette fulle lys på da vi kom rundt hjørnet ... Det foregikk litt av hvert der i den tiden.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...