Jump to content

Bergen: Hva gjør kran med båt på Bryggen?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det trenger ikke å være krise om en båt blir løftet opp en sen kveld. Kranbiler har mye å gjøre for tiden, så det er ikke uvanlig at sjåfører jobber lange dage. Mange biler går faktisk skift, med 2 sjåfører.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Det trenger ikke å være krise om en båt blir løftet opp en sen kveld. Kranbiler har mye å gjøre for tiden, så det er ikke uvanlig at sjåfører jobber lange dage. Mange biler går faktisk skift, med 2 sjåfører.

Det er vel ikke helt normalt å heise opp båter på Bryggen i Bergen vel? Første gang jeg ser det iallefall :rolleyes:

Det er vel ikke helt normalt å heise opp båter på Bryggen i Bergen vel? Første gang jeg ser det iallefall :rolleyes:

Ikke normalt nei, men et godt altarnativ hvis båten skal plasseres i nærheten. Men om det er lovligt er en annen sak. Jeg tror ikke jeg ville heise en båt fra den kai. Men det er jo alltid muligt å sie at det er et nødtilfelde. Nok å hive en pøs vatten i kjølen.

Mvh. Jens Rytter.

Joda sant nok. Men mange tar seg litt til rette. Utroligt hva folk gjør for å spare 5 min. transport. Men jeg er enig med deg: Det er ikke dagligdags å se båter blir heist opp der.

Mvh. Jens Rytter.

Nja, Bergen flyter nå over av kaier, noen ganger flyter kaiene over også :lol:

Skulle likt å se båter bli slippet på Aker Brygge :cool: (igjen)

Det løftes opp, og sjøsettes båter fra lastebil på Aker Brygge hvert år, det er et par uker siden de sjøsatte 5-6 båter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...