Jump to content

Forlengelse av rorpinne


Wolwerine

Recommended Posts

Hei

Eg kunne tenkt meg å hatt ein litt lenger rorpinne.

Har sett noen snekker som har ein forlengelse pinne som tres over den gammle og kan vippes ut så den blir lang og legges oppå den gammle når man vill ha den kort.

Hvor går det å få kjøpt sånt eller noe lignende?

Her er pinnen slik som den er i dag

DSC00141.JPG

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Utfra din beskrivelse tenker jeg umiddelbart på en rorkult til seilbåt. Tror ikke det er det rette å benytte på en slik fin gammel båt. Tror med fordel du kan skru av den pinnen du har i dag, bruke den som mal(pene linjer) og forlenge den i bakkant. Da vil du beholde original looken, og få lengden du vil ha.

 

Alf Kåre

Redigert av M/B Shanty (see edit history)

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Bare et lite spørsmål fra sidelinja. Jeg ser stadig i diverse tester i båtblader at sotede vinduer er noe herk da utsikten åpenbart blir for dårlig. Hvordan er det med sikt forover når man sitter baki der og styrer med en rorkult? De samme bladene klager nemlig ofte over at sittekomforten ved rorkulten er litt dårlig.;-)

Link to post
Share on other sites

Bare et lite spørsmål fra sidelinja. Jeg ser stadig i diverse tester i båtblader at sotede vinduer er noe herk da utsikten åpenbart blir for dårlig. Hvordan er det med sikt forover når man sitter baki der og styrer med en rorkult? De samme bladene klager nemlig ofte over at sittekomforten ved rorkulten er litt dårlig.;-)

 

 

Man står til rors. Vi benytter bare bakre ror når vi dørger etter makrell :-)

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også rorpinne bak på min Furuholmensnekke. Det brukte jeg stort sett kun da jeg la til på brygger eller svaberg...kjekt å stå bak med styring og kaste anker/dregg derfra..for så å gå frem til styreplass. Full kontroll! :cool:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...