Bonaqua Startet 4.April.2007 Del på Facebook Startet 4.April.2007 (redigert) Ny sesong og mange gleder med 29 fotaren står for døra. Junior sin Zodiac og 5 hk Yamaha er også ein del av dette "livet" og her ligg problema. Heile fjorårs-sesongen var det eil lite #&%!#& få denne tassen til å gå. Uansett om utetemperaturen er +20 eller +5 er problemet det samme: For å få Yamha'n til å gå så er prosedyren ALLTID som følgjer: 20-30 slitsomme drag uten teikn til liv og påfylgjande "mishagsytringar" - deretter 5 minutt pause, eit lite drag og motoren går som ei klokke. Har prøvt med/uten ulike grader av choke kombinert med ulike grader av gasspådrag. Har sjølvsagt også fylgt instruksjonsboka. Men uansett: Løysinga blir alltid som beskrive ovafor. Har sjølvsagt sjekka både gnist og "fuktigheten" på pluggen, ser normalt ut. Mykje erfaring og kompetanse "der ute" og prøver eit lite nødrop her - kanskje noken som har hatt tlsvarande problem/erfaringar og kan dela desse slik sesongen denne gangen berre blir gleder...... Redigert 4.April.2007 av Bonaqua (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 standar svaret mitt på motorproblemer er: Det må være membranen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Å fanken........ Jeg som alltid har trodd det var coilen....... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Det er en litt overfølsom suspankyleaktuator på enkelte av 5-hesterne. Det er nok der problemet ligger. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Jeg har en gammel 6 hester Johnson i garasjen som jeg går og drar i snoren på en gang i blant. God mosjon i det minste, selv om den skjelden starter! Ut fra din forklaring kan det høres ut som om den får for fet blanding, og derfor blir sur... Hvis den ikke starter på de to-tre første forsøkene, slå av choken og prøv uten men med litt ekstra gasspådrag. Det skal ikke mye til før slike småmotorer blir litt i ulage... Jeg har forresten lurt alvorlig på å kjøpe meg en annen påhenger (en som starter), men det må da la seg gjøre å få j....skapen til å fungere da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Det er en litt overfølsom..... . Disse motorene er følsomme og tåler ingen banning eller mishagsytringer... -Skjer dette hver eneste morgen, eller hver gang den er blitt ordentlig kald? Bruker dere vendekrana til bensintanken som bensinkran? - Har du i såfall prøvd å vente litt med å begynne å dra etter du har åpnet denne? Min 4A trenger 10-12 drag for å tenne etter 3-4 måneders opplag for å få fyllt flottørkammeret i forgasser, men deretter er det kun 1-2 drag som skal til ved kald motor. Min har kun ekstern tank. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Min 4A trenger 10-12 drag for å tenne etter 3-4 måneders opplag for å få fyllt flottørkammeret i forgasser, men deretter er det kun 1-2 drag som skal til ved kald motor. Jo men det er vel fordi at kvar gong den har stått 3-4 månedar i opplag har du kjørt forgasser tom først? Skjer dette hver eneste morgen, eller hver gang den er blitt ordentlig kald? Bruker dere vendekrana til bensintanken som bensinkran? - Har du i såfall prøvd å vente litt med å begynne å dra etter du har åpnet denne? Eg pleier alltid stenge denne krana etter kvar gong eg har brukt motoren og det fører eigentleg berre til at den bensinen som er etter krana heldt seg der og den bensinen før krana heldt seg der. (så eigentleg skjønner eg ikkje at eg gidder ) Så viss ikkje det er ein lekkasje etter krana som gjer at all bensin på den sida av krana renner ut og tømmer flotørkammeret etter kvar gong kan eg ikkje forstå at dette er problemet Eller har eg missforstått deg rago? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 (redigert) Hva med og levere den inn til service? Høres ut som bensintilførsel/forgasser problem. Prøv f.eks og dra et par ganger med plugghetten av og se om pluggen er våt. Er den våt, er det mere tenningsproblem. Sjekk også fargen på pluggen. Redigert 10.April.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.