Espen C Startet 5.April.2007 Del på Facebook Startet 5.April.2007 Hei jeg har nå demontert rorhylsa i fra båten da jeg hadde lekasje i mellom rorhylse og båt, her er det ingen pakninger eller lignende så jeg lurte på hva som er best å tette med når jeg skrur dette i sammen igjen? Ser at det fins mange typer sikafleks regner med at det er det som skal brukes men vilken type sika Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 5.April.2007 Del på Facebook Svart 5.April.2007 Sikaflex 291... Regner med at du har en tetning i rorhylsen, pakkboks , o-rings tetning e.l.? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 5.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2007 Sikaflex 291... Regner med at du har en tetning i rorhylsen, pakkboks , o-rings tetning e.l.? Ikke som jeg kan se mener du inni rorhylsen? så er vel ikke det nødvendig da denne går så pass høyt opp i båten? Lekkasjen er i mellom rorhylsen og skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 5.April.2007 Del på Facebook Svart 5.April.2007 Har nettopp fått sveist på grease nippel på rorhylsa mi, den lakk endel når jeg marsjett ikke ellers. Brukte sikaflex i sammen koblingen i bunnen av båt hvor dn gikk gjennom. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Hasla 26 Svart 5.April.2007 Del på Facebook Svart 5.April.2007 Hei jeg har grease nippel i rorhylsa,da går jeg ut fra att det er det som holder vannet ute fra roret og ikke noe pakkning.Stemmer dette gruble gruble?mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
vikers Svart 5.April.2007 Del på Facebook Svart 5.April.2007 Låner denne litt jeg også. På treseileren min er det en kraftig "slerk" når jeg beveger rorpinnen...altså inni selve "kanalen" hvor roret går opp til rorpinnen. Klarer ikke helt å forstå hva jeg mangler her, men skal det være noe som tetter nedenfra, på slike gamle treseilere, og i tilfellet hva? Roret går jo inn i skroget under vannlinjen, men det finnes ikke greasenipler eller slikt. Noen som har en idè her? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
olpi Svart 6.April.2007 Del på Facebook Svart 6.April.2007 (redigert) Hei jeg har grease nippel i rorhylsa,da går jeg ut fra att det er det som holder vannet ute fra roret og ikke noe pakkning.Stemmer dette gruble gruble?mvhBjørn Har det samme jeg. Jeg er ikke sikker på om det er noe annet enn fettet som tetter på min. Er rorhylsen høyt over vannlinjen innvendig så trengs jo ikke store tetningen. Noen bruker imidlertid o-ring eller talgpakning i tillegg til fettkopp. Da blir det en rorpakkboks på rorhylsen. Redigert 6.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 De treseilerne med lignende ror jeg har vært bort i har rorhylsa gått helt opp til dekk, og da er det ikke nødvendig med pakning eller grase. Men det forutsetter jo selvfølgelig at det er tett mellom hylse og skrog. Hvordan ser rorhylsa de ut? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.