Trophy Posted November 24, 2003 Share Posted November 24, 2003 "Svigerfar" skal/lurer på å kjøpe en Master 680 1980 modell. Vet noen noe om denne båten? Er den norskbygget, event. hvem produserer denne? Gode sjøegenskaper? Det står en 15 hk yanmar i båten. Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
jada Posted November 24, 2003 Share Posted November 24, 2003 Vet ikke så mye om den, men den er norsk. Blir ikke bygget lenger, og senere modeller fikk vel navnet Master 23. 15 hk hørtes kanskje noe snaut ut. Quote Link to post
Walter_S Posted November 24, 2003 Share Posted November 24, 2003 "Svigerfar" skal/lurer på å kjøpe en Master 680 1980 modell. Vet noen noe om denne båten? Er den norskbygget, event. hvem produserer denne? Gode sjøegenskaper? Det står en 15 hk yanmar i båten. :nonod: Hei!Kjenner ikke båten, men kjenner motoren Det er (antageligvis) en 2QM-15 (1977-1980), som ser slik ut.... ...eller en 2GM-15 (1980 - 1983) som ser nesten likt den, der oppe, ut. Bra motorer, hvis de har blitt stelt med ordentlig. Noe vanskelig å starte i kaldt vær (har ikke gløding), noe bråkete, men meget solide! Sjekk om diesel-returen går tilbake til tanken, eller ei. Opprinnelig ble den ført tilbake inn på toppen av dieselfilteret - noe som kan gi en del trøbbel med luft i systemet. Motoren er utrolig "snill" på dieselforbruket - går nesten bare på "lukta"! Hilsen, Walter_S Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Lotus Posted November 24, 2003 Share Posted November 24, 2003 Går for å være en kjempegod båt. Skroget er konstruert av Alf Jensen som er far til mange vellykkede kreasjoner. Ørilte grann større enn Marex 21 flexi (650), også av Jensen. Populær snekke med mange fornøyde eiere. Yanmarmotorene går for å være meget bra (QM/GM), men den hadde hatt det enda bedre med en 3GM30 (27 Ahk) Hvis 7 knop er akseptabelt, båt og motor i god stand og prisen akseptabel, er dette et kjøp de fleste vil være fornøyd med. Lotus Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.