Jump to content

Draco - er det noe å ha?

Rune B.

Recommended Posts

Det er flere av oss som behandler våre gamle Dracoer som en høyt elsket veteran-bil. Det er om å gjøre å få tak i en av disse !

Det er nok med en slabbadask-eier, som missligholder i 1-2 år. Da skjer det masse galt som vi som følger med og vedlikeholder kontinuerlig reparerer ! Go`båtene ligger ikke så mye høyere i pris enn de misshandlede ! Griselæckert med den logon, Jorg-1 !

Redigert av Worry (see edit history)

Er ikke helt uenig med deg der,men desverre er det en ønskesituasjon å finne en båt som ser ut som om den er nesten ny eller meget godt vedlikeholdt. Dracoene både var og er populære båter og de blir brukt tilsvarende. Utfordringen som ihvertfall jeg har er at 20 år i allslags vær og forskjellige eiere setter sine spor, og når innredningen er utslitt er det ikke så mye annet å gjøre en å krype til korset og oppdatere med nytt.

Skroget og løsningen på en Draco er jo etter min mening noe av det bedre du får. Dette gjelder både sjødyktighet, (har kjørt min i god kuling fra sørlandet til vestlandet :smiley: ) holdbarhet og "good look". Men etter så lang tid er store og mindre deler er vanskelig å få tak på lenger og det må improviseres. Har hatt dialoger med Windy i både fjor og forfjor om deler og innredning der resultatene har svingt fra pur lykke til bunnløs fortvilelse. Her må det legges til at Windy har hatt en kontaktperson som har strekt seg langt for å hjelpe, all skryt for det.

Har nå bestilt ny innredning til båten, tar cockpitt i år og cabinen neste år, håper at jeg skal klare det eletriske i år også.(om noen har det eletriske koblingsskjemaet hadde det vært fint) Planen er å lage maler til treinnredningen for jeg regner med at det er flere en meg som opplever treverket i benker som er fire ganger så stort som det skal være, eller mahognylaminat som slipper fra overflater. Skinn/skai/plastiken som er brukt i putene og panelerer heller ikke å oppdrive slik at man må ta til takke med det som er på markedet og til dyktigheten til den møbeltapetesereren som jeg setter bort oppgradet til. Det blir uansett ikke likt det som var og med valget om å selge "røkla" for å kjøpe en serieprodusert kineser som staff-captain uttrykte det, eller oppgradere min 23SC til noe som både er like godt og som varer i 20 år til vet jeg hva mitt valg vil være.

• 6 år senere...

Jeg har selv en Draco 2300 Sun Cab 1987 modell med 2011 instalert 350 GM/260 hk bensin.

I stormen som var på fredag, fant jeg ca 15 liter vann i båten fra teppet i kabinen og bakover i båten.

Mest vann var det i skottet hvor ferskvannspumpen sitter.

Men også nederst i høyre hjørne inne på toalettet.

Er ikke mye gøy,når jeg ennå ikke har prøvd den enda!

Er det noen gode tips hvor vannen kan komme fra? Er det lekasje fra frontvinduer?

God Påske:-)

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...