Jump to content

"Parkeringsbot" i Kristiansand


Arne Lian

Recommended Posts

Etter en dom i en eller annen rett nettopp, har det vist seg at inntauings-firmaer ikke har rett til å beholde biler inntil avgift/gebyr er betalt. Dette må forhåpentlig vis også gjelde på sjøen.

 

Preventivt er det sikkert, jeg skal være svært forsiktig dersom jeg i det hele tatt gidder å ta turen til kostbare sørlandet.

:smiley:

 

Geysir

Link to post
Share on other sites

Etter en dom i en eller annen rett nettopp, har det vist seg at inntauings-firmaer ikke har rett til å beholde biler inntil avgift/gebyr er betalt. Dette må forhåpentlig vis også gjelde på sjøen.

Leste referat fra denne dommen og det du skriver gjelder kun private firmaer.

Når du har med offentlige parkeringsavdelinger å gjøre så har de lov å beholde bilen inntil du har betalt.   :headbang:

Forstå det de som kan, jeg skjønner  ikke hvorfor vi har to lovverk, ett for private og ett for offentlige.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Til ettertanke.......så har et bilverksted ikke lov til å holde igjen en bil hvis kunden kommer for å hente bilen sin....og ikke har med penger og heller kanskje ikke har "lyst" å gjøre opp for reparasjonen som egentlig er 100% utført.Bilen er kundens eiendom.

Mye "fine" regler ute og går.......

Fortsatt "gratis" å ligge på Ildverket.....

Link to post
Share on other sites

Det er vel også et spørsmål om størrelsesforhold: verkstedet har nok pant i delene og et krav som kan inndrives gjennom rettssystemet. Men å holde tilbake bilen er vel litt drøyt. Med mindre kunden har akseptert at bilen stilles som pant.

 

Og neste gang du henter en rørlegger for å gjøre noe, pass på at han ikke har i sine kondisjoner at han tar pant i huset og du må flytte ut inntil fakturaen er betalt  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...