Jump to content

Lucas dynamo - bytte?


sharko

Recommended Posts

Hei.

 

Lucas dynamo Power Pack, merket NAB 900 (får ikke lastet opp bilde).

 

Ved start av båten lyser ladelampa inntil man ruser litt. Før rusingen viser instrumentpanelets voltmeter ca 12,2V - etter rusing 14,2V. Ved retur til tomgang, så kommer ikke ladelampa på igjen. Er fortalt at det kan være en "diodefeil" og utprøving med nye børster kan koste kr 500,-

 

Er det ikke like greit å byttte hele dynamoen?

 

Hvor får man tak i slik dynamo - nettsøk hjelper lite?

 

NAB 900, er det et byttesystem tilsvarende NBS (norsk bytte system), hvor kan en finne overgangstabell til likeverdige dynamoer?

Link to post
Share on other sites

Det er helt normalt at ladelampen lyser til man ruser litt, de fleste VW bilene er f.eks. slik. Spørsmålet blir jo om dette alltid har vært slik eller om det er noe som har begynt nå? Så lenge du får 14.2V på batteriene ville ikke jeg bekymret meg noe...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...