Jump to content

Koblingsskjema 2 batterier m/switcher


Sjømann 22

Recommended Posts

Hei,

 

Er det noen som har koblingsskjema eller en GOD forklaring på hvordan jeg kobler 2 batterier og en batteri switcher av type BEP 701S :confused:

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Heisann!

 

Jeg har ingen tegning, men skal prøve å forklare lettfattelig.. om du ikke skjønner det så si ifra så lager jeg en tegning. Det er veldig lett.

 

På batteriene kobler du sammen begge (-) og jorder de der de skal jordes. (som regel sitter det en skrue på motorblokken der kabelen skal festes)

 

Så kobler du (+) fra det ene batteriet til "1" på switchen. Deretter kobler du (+) fra andre batteriet til "2" på switchen.

 

Ledning fra dynamo/starter kobler du til "COMMON" på switchen. Det er den øverste skruen om jeg husker riktig.

 

Hvis det er et av batteriene som skal være forbruksbatteri så kobler du eventuelt minne for radio og lensepumpe-automatikk enten

rett på det batteriet via sikring eller på switchen der det batteriet er koblet. Husk sikring.

 

Håper du fikk noe ut av dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...