ola dunk Startet 8.April.2007 Del på Facebook Startet 8.April.2007 heisan. er det noen her ute som har noen erfaring med cobrabåter. 88-90 mod. med utenbords. og gjerne om noen er til salgs. er ute etter en slik. 150-250"1 men vil gjerne ha all opplysning jeg kan få. psitiv eller negativ. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Hadde den ære av å være med i 35' en gang, og det var hvertfall en utrolig rask og sjøsikker båt! 35 knop i 2m bølger - bare lek! 28' er helt sikkert en like spennede båt, og det er etter min mening løp-og-kjøp om du kommer over en Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 det er det jeg å har fått vite tidligere. greit med bekreftelser på dette. så folkens..... pøs på med opplysninger om slik båt hvis dere har noen. saken er ikke at det skal gå så fort med har alltid likt denne type båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 (redigert) Hei! Er det noe sånn du ser etter? http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=20184 Lagt til...Karte ikke å dy meg http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=17792 Er større enn det du ville ha, men flott båt! Redigert 8.April.2007 av Hasla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 TAKKER FOR DET MEN DEN ER SOLGT. RAKK IKKE FÅ SETT DEN ENGANG. MÅ JO IKKE VÆRE UTENBORDSMOTORER DA. MEN TAKKER SÅ MYE FOR TIPSET..... TAKK TAKK Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 DEN PÅ 35 KREVER MASSE OPPUSSING. HADDE DEN GÅTT FOR ENDEL MINDRE SÅ KANSKJE. DEN TROR JEG HAR BYTTET EIERE OFTE. OG DÅRLIG TOPPFART TIL Å HA SÅ STORE MTORER. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Jeg vil heler si at den røde på 35 fot er undermotorisert med to volvo 40 maskiner, 2 x 165 hk er ikke mye i den båten der. Den har dyp v-bunn og trenger litt pøk i hekken for å gå. 330 hk er nok totalen... Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 KAN NOK HENDE DET JA. HADDE VÆRT OVER 50K HVIS DET VAR 2X330. IHVERTFALL. MEN MYE PUSS MÅTTE DET TIL FOR Å FÅ DEN BRA. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Nå er det på tide at denne "goffy"-figuren slutter med CAPS. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 ser det bedre ut nå da.......:-) Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 men fra alt snakk utenom . er det noen her som har bensin innenbords eller utenbords som har noen opplysninger å komme med. det er vel derfor vi er her. mange av oss. noen av disse båtene er jo levert med 2 x bensin. hvordan er det i forbruk i forhold til fart og ytelse for båt. eller er dette for å ha litt mer enn andre. Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Jeg har ikke erfaring med bensinmotor i disse båtene. men en kamerat har en Cobra 28 med 320 Mercruiser diesel, bravo drev og 4 bladet stålpropell. Toppfarten er ca 45 Knop og båten går nydelig i sjøen. Marsjfart er ca 35-37 knop. Skroget er modifisert med lengere steglister slik at baugens vinkel mot sjøen passer i forhold til fart. ( båten trnger litt mere bæring på hekken med så tung motor. ) Forbruket på marsjfart er jeg ikke sikker på, men med en slik kraftig motor kombinert med et effektivt skrog ( i denne farten.. ) er nok forbruket meget lavt. Har hørt rykter om at båten muligens kommer for salg snart.. ( båten er ekstremt forseggjort ) Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Jeg har Cobra 860 sport Med Yanmar 315 hk og bravo drev båten går utrolig fint i sjøen selv i ganske gråv sjø.Med den motoren jeg har så går den i 45 knop med bravo 3 og 47 knop med bravo 1.Den er ganske bilig i drift på 30 knop bruker jeg 17 l i timen,båten veier 2,3 tonn den produseres ikke lengre i Norge men i Sverige Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 da blir den vel lagt ut her for salg eller finn. hvilken modell er båten. og han har vel grunn til å vurdere salg også. Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Båten er 97 eller 98 modell. Grunnen til at jeg tror den kanskje kommer for salg er at jeg vet at eier sikler på en Sunseeker Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 da blir den nok dyrere enn grensen jeg har satt ville jeg tro......... Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 8.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2007 og den cobra med yanmar. er det bensin eller diesel. med det forbruk ville jeg tro diesel... men Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 yanmar = diesel Sitér dette innlegget Link to post
Hasla Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Cobra - 98 mod. Annonse lagt ut idag! http://www.tinde.no/au/boat.tas?Ref=1453040 Cobra - 2000 mod. Denne har du nok allerede sett. http://www.tinde.no/au/boat.tas?Ref=1428579 Sitér dette innlegget Link to post
Hasla Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 ....... den produseres ikke lengre i Norge men i Sverige Det var merkelig!? Trodde produksjonen var i Grimstad..eh.. sjekk denne siden http://www.cobraboats.no/index.php?art=forside Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 9.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2007 de er observert. men hadde vel satt meg et tak på ca 250". og forholdsvis godt vedlikeholdt båt..... og da må jeg nok ned til rundt 88 mod. har nå finni en jolle som jeg kunne tenkt meg. men 150 mil unna. hvordan i h.......... skal jeg få sett den da. kjøpe usett?????? hjelpe meg....... hvorfor skal norge være så langt. Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 (redigert) Å kjøpe usett KAN være en løsning. Jeg solgte en båt for noen år siden. Da var det en finnmarking som ville kjøpe usett. Men jeg nektet :nono: Det er visst ganske vanlig nordpå. Min erfaring med båter i nordnorge er at de ofte er ganske herpet. Unnskyld dere dette ikke gjelder. Men jeg har opplevd en del hjemmegjorte ombygginger som har sett jæ.. ut. Det virker som mange drar sajrkløsningene med seg ombord i turbåtene. Redigert 9.April.2007 av tebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 9.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2007 han skal nå sende meg bilder av den i morgen da. mange flere. og de bildene jeg har sett så er den rett og slett strøken. men det hadde vært jævlig å fått en nesten lik båt som så jævlig ut. he he. men muligheten er vel å betale ved mottat båt også kanskje. så en kan gå over båten sammen med speditør f.eks. hvis noen har gjort slik før så hjelp meg da. Sitér dette innlegget Link to post
Chivas01 Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hallo Vet om en cobra 35 med 2x7,4 liter. Det er en helt rå båt. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 9.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2007 hva med pris da??? modell og tilstand???? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.