Jump to content

cobra 28, erfaringer?

ola dunk

Recommended Posts

men fra alt snakk utenom . er det noen her som har bensin innenbords eller utenbords som har noen opplysninger å komme med. det er vel derfor vi er her. mange av oss. noen av disse båtene er jo levert med 2 x bensin. hvordan er det i forbruk i forhold til fart og ytelse for båt. eller er dette for å ha litt mer enn andre.

Jeg har ikke erfaring med bensinmotor i disse båtene. men en kamerat har en Cobra 28 med 320 Mercruiser diesel, bravo drev og 4 bladet stålpropell.

Toppfarten er ca 45 Knop og båten går nydelig i sjøen. Marsjfart er ca 35-37 knop.

Skroget er modifisert med lengere steglister slik at baugens vinkel mot sjøen passer i forhold til fart. ( båten trnger litt mere bæring på hekken med så tung motor. )

Forbruket på marsjfart er jeg ikke sikker på, men med en slik kraftig motor kombinert med et effektivt skrog ( i denne farten.. ) er nok forbruket meget lavt.

Har hørt rykter om at båten muligens kommer for salg snart.. ( båten er ekstremt forseggjort )

Jeg har Cobra 860 sport Med Yanmar 315 hk og bravo drev båten går utrolig fint i sjøen selv i ganske gråv sjø.Med den motoren jeg har så går den i 45 knop med bravo 3 og 47 knop med bravo 1.Den er ganske bilig i drift på 30 knop bruker jeg 17 l i timen,båten veier 2,3 tonn den produseres ikke lengre i Norge men i Sverige

de er observert. men hadde vel satt meg et tak på ca 250". og forholdsvis godt vedlikeholdt båt..... og da må jeg nok ned til rundt 88 mod. har nå finni en jolle som jeg kunne tenkt meg. men 150 mil unna. hvordan i h.......... skal jeg få sett den da. kjøpe usett?????? hjelpe meg....... hvorfor skal norge være så langt.

Å kjøpe usett KAN være en løsning. Jeg solgte en båt for noen år siden. Da var det en finnmarking som ville kjøpe usett. Men jeg nektet :nono: Det er visst ganske vanlig nordpå. Min erfaring med båter i nordnorge er at de ofte er ganske herpet. Unnskyld dere dette ikke gjelder. Men jeg har opplevd en del hjemmegjorte ombygginger som har sett jæ.. ut. Det virker som mange drar sajrkløsningene med seg ombord i turbåtene.

Redigert av tebi (see edit history)

han skal nå sende meg bilder av den i morgen da. mange flere. og de bildene jeg har sett så er den rett og slett strøken. men det hadde vært jævlig å fått en nesten lik båt som så jævlig ut. he he. men muligheten er vel å betale ved mottat båt også kanskje. så en kan gå over båten sammen med speditør f.eks. hvis noen har gjort slik før så hjelp meg da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...