Jump to content

Eberspacher lekker


PAGURUS III

Recommended Posts

Vi har en gul Eberspacher av type X 2/1 (?) fra 1980. Har alltid virket bra. Har brukt den mye nå i påsken. Her ute på Bolerne oppdaget jeg plutselig at det lekker fra varmeren. Har ikke helt lokalisert fra hvor lekkasjen er, men det ser ut som om det lekker fra selve varmeren. Den virker bra, men lekkasjen gjør at vi ikke tør bruke den. Slangene ser helt fine ut.

 

Noen som har noen erfaringer med dette ? Hvem er det som utfører service/reparsjoner på slike ting i Oslo-området ?

 

MVH

 

PAGURUS II (Med et noe forfrossent mannskap)

Redigert av Pandurus (see edit history)

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Vis du er der ute enda og ikke har varme , så start opp . Tipper det er lekk i diesel pumpa , vis det stemmer så bare limer du den . Har fixa et par pumper nå , den pakkningen i enden på pumpa tar du og kliner inn med Tech 7 eller lynlim rett på pakkningen . Den som står i båten min nå , den er lima på pumpa. Og den har gått som ei klokke i hele påsken . Men er jo ikke sikkert det er pumpa hos deg , men høres ut som det er et vanlig problem på dem da . Skal montere inn en ny 5kw Webasto denna uka jeg , da regner jeg med at varmeproblemet blir en saga blott . Selger den gammle som står i nå , flere som er hypp på den . Funker jo så ........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

 

Nå har vi kommet oss til Son. Gikk i snøstormen fra Bolerne og hit i går ettermiddag.

 

Brukte Eberspacheren, selv om det lekker. Satt en boks under som har samlet opp det som lekker ut.

 

Det er nok helt riktig at det lekker fra pumpa. Kommer støtvis ut.

 

Når jeg skrur av pumpa, vil det da strømme ut diesel ? Må jeg "lufte" systemet etter at jeg har skrudd det opp ? Hvordan foregår da den evt. utluftinga ?

 

MVH

 

PAGURUS II

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Det skal ikke renne ut noe diesel , kan hende du må sette på slangen på pumpa inn fra tanken først og starte varmeren til diesel kommer .Etter det kan du sette på slangen på pumpa som går videre til varmer . Lim med tec 7 eller det limet du har , så funker det til du kommer hjem. Lykke til

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...