Jump to content

Kjetting fra biltema


kurth

Recommended Posts

Jeg har lyst til å utfordre medlemmene på BP:

 

Jeg har flere ganger registrert at medlemmer har hatt uventet brudd i skroggjennomføring i båten, eksempelvis vanninntak til motor og toalett, eller utslipp fra sanitær, vask og toilettt.

 

Det er vel derfor flere av oss har et rikt utvalg med sylindriske plugger for å hindre at vanninntregningen får katastrofale konsekvenser når vi er ombord?

 

Hvor ofte har vi erfart (helt konkret) at fortøyningskjettingen har blitt brutt,

 

enten grunnet materialsvakhet eller korrosjon ?

 

Jeg tenker i denne sammenheng ikke på svakheter ved kobling til moringer.

Link to post
Share on other sites

Ved din egen eller andres erfaring. Du kan derved bedømme tilsynelatende materialkvalitet, design og pris opp mot konkurentene.

 

Slike forum som dette vil altså være gull verdt...

 

Joda, vel og bra det, men utgangspunktet for mitt spørsmål var ved kjøp. Med andre ord så ønsker jeg å slippe å lære "the hard way". Pris og design kan sikkert si noe, men ikke den hele og fulle sannhet, den får jeg først ved å ha forhørt meg her på forumet så der er vi helt enige!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...