Sydvesten Startet 9.April.2007 Link til dette innlegget Startet 9.April.2007 (redigert) Det kan se ut som Volvo Penta har gått ut med en advarsel på dårlig jording mellom Seildrev og motor... Jeg kjenner ikke omganget av dette annet enn fra den Svenske Bavaria klubbens hjemmesider.. Dette sitatet under er fra Volvo Pentas brev, og kilden er den Svenske Bavaria klubben "...there is a risk that the grounding between the engine and the S-drive might be unsufficient. This can be caused by that the isolation washers fitted between the engine and the S-drive might be damaged. The S-drive must on no account be grounded, grounding the S-drive may cause serios damage due to galvanic corrosion." Redigert 9.April.2007 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mini Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 De som har drev som kan være berørt av dette, har fått eller vil få brev om dette fra Volvo Penta. I dette brevet ber Volvo om tilgang for inspeksjon og eventuell utbedring. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Er dette en Aprilspøk, eller er det noe spesiellt for Bavaria? Jeg har plukket fra hverandre noen slike drev, og aldri sett fnugg av isolasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Det er godt mulig det er en aprilspøk, jeg kikket ikke på datoen når dette ble postet.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Er nok ikke aprilspøk. Hentet fra produktblad for D1-20: För att undvika galvanisk korrosionhar motorn försetts med en unik elektrisk isolering mellan motor och S-drev. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Mini Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Er dette en Aprilspøk, eller er det noe spesiellt for Bavaria?Jeg har plukket fra hverandre noen slike drev, og aldri sett fnugg av isolasjon. Ikke er det spesielt for Bavaria eller D1-20. Vi har Dufour 365 med D1-30 og vi har fått brev fra VP om at de ønsker å inspisere for å avgjøre om det trengs utbedring. Dette gjelder tydeligvis spesielle nummerserier av disse drevene. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Ser ut til at denne isolasjonen kom med 130S drevet. Dess mer jeg ser, dess lurere fremstår det. Iallefall for meg. Båten er helt isolert fra vannet. Dersom man lar være å jorde andre ting som stikker ut. Antar det har noe med økende antall landstrømanlegg i varierende kvalitet å gjøre. Årsaken til at jeg har 220V og 12V helt separert. Sikkert imot politisk og lovlig korrekthet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.