catano Startet 9.April.2007 Del på Facebook Startet 9.April.2007 Hei. Hvor står de ventilene som gjør at drevet synker? Der er 2 store skruer med en fjær bakenfor på siden av pumpen eller er det de 2 som står på undersiden (etter selve tanken er tatt av) som gjør jobben med å holde drevet ute/oppe? Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Ardea 870 Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hei.Hvor står de ventilene som gjør at drevet synker? Der er 2 store skruer med en fjær bakenfor på siden av pumpen eller er det de 2 som står på undersiden (etter selve tanken er tatt av) som gjør jobben med å holde drevet ute/oppe? Mvh Catano Dette har ikke jeg greie på men jeg fant denne artikkelen Link Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Dette lurer jeg også på, noen som har noen tips? Linken over fungerer ikke lengre. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Halco29fb Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Ventilene sitter ikke i oljebeholderen men på begge sider av pumpehuset i høyde med hvor slangene er tilkoblet. Inenfor sitter en fjær og en ventil. Selve pakningen er en flat ring som er av tynn gummi 1,5 - 2 mmm. Man får ikke kjøpt denne pakningen men kan med hell kjøpe gummi og banke disse ut med hullpipe. Best er å få dreid en hullpipe med størrelsene til både ytter og innerhull i samme verktøy. Lykke til............. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Har gjort dette på Halcoen vi hadde tidligere med pakningsark og hullpiper fra Biltema. Tror tykkelsen på pakningsarket var 2 mm, men er ikke helt sikker på det. Mål tykkelsen på den gamle pakningen så er du sikker. Jeg brukte først 8 mm hullpipe for å stanse ut selve pakningen. Deretter brukte jeg den minste hullpipen i settet, tror denne er 1 mm, til å stanse ut hullet i midten. Det er ikke helt enkelt å treffe nøyaktig i midten, men det er bare å lage en 10 - 20 pakninger så får du noen blandt disse som er perfekte. Dette hjalp slik at drevet holdt seg stabilt den tiden vi hadde denne båten. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
snod Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Ville det ikke vert enklere å kjøpe o-ring på rullog så lime denne til riktig størrelse? Er det den gamle, runde pumpen dere snakker om her, ller den nye? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Det er snakk om den nye typen pumpe med hvit oljebeholder under. Pakningen det er snakk om tetter med flatsiden, om du forstår hva jeg mener. Jeg kan ikke helt se at dette skal kunne løses med en o-ring. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Xlnt Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Når du tok ut den gamle pakningen, kunne du da se tydlig at den var defekt? -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Brigg Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Ikke på annen måte enn at den var blitt hard. Ingen synlig slitasje annet enn et merke etter annlegget inne i pumpa. Men min erfaring er at disse pakningnene ofte er årsaken til at 290-drev siger inn under belastning. I alle fall så lenge det ikke er oljelekkasje fra systemet. Jeg anbefaler, basert på egene erfaringer, å sjekke/bytte disse først før det startes med kostbare reperasjoner. Volvo kan ikke skaffe disse pakningene, de selger heller hele bunndelen i pumpa. Men det kan være at spesialiserte forretninger inne maskin eller hydraulikk kan ha slike i sitt sortiment. Litt merkelig dersom dette er pakninger som ikke brukes andre steder enn i disse pumpene. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
krl Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Har nå sendt inn gamle pakninger for å få laget nye. Har laget en tråd under salg hvis noen er int. i disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.