Jump to content

Ford Sabre 212hk, hvor finner jeg manual til denne?


Marton

Recommended Posts

Hei.

Har kjøpt båt med 2 stk Ford Sabre 212 men mangler instruksjonsboka/manualen. Motorene er fra 78-80 mener jeg. Er det noen som kan hjelpe meg  eventuelt med hvor jeg kan få tak i denne. Det er helst alt som har med mariniseringen å gjøre da motoren er grei. På den ene motoren er det satt inn en liten ekspansjonstank (med vann?) med slange til  bendet rett  før innsugs manofolden??! KA i heila vere jere den der? :confused: Tidligere eier kan ikke hjelpe meg.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke til 212hk'en men har selv en 120hk. Traust motor med bra marinisering.

Sabre samarbeider nå med Perkins http://www.perkins-sabre.com/ . Følg Sabre logoen så kan du lese litt om 70-80 talls modellene. Kanskje de har en manual liggende?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...